Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Fra babyen var bare 3 dager gammel ble jeg anbefallt å begynne med tillegg av helsepersonell. Det gjorde jeg selvfølgelig. De sa det ikke var nok melk. Etter 3 uker begynnte jeg å lure på om det var riktig og startet å pumpe meg. Det var nok melk i massevis. Men babyen min gidder ikke å suge når han blir lagt til brystet. Han foretrekker flaske. Noen råd?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Helsepersonell er ofte for snare til å si at du ikke har nok melk. De ødelegger mye! Hvis smokken på flaska har ganske store hull, går det jo mye lettere for baby, men mye mer arbeid for deg. Prøv å vente med å gi flaske, så baby blir skikkelig sulten. Du kan også ta kontakt med ammehjelpen,
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Takk for svar, vil så gjerne amme litt i allefall til babyen er noen måneder.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Er du sikker på at melken din er næringsrik nok? Det kan jo ha vært derfor de anbefallte mme?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Ikke næringsrik nok melk... det har i allefall ikke jeg hørt om. Prøv å bruk flaske med mindre hull, så kanskje han finner ut at pupp er ok.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg har ei venninne som pumpet og ga flaske i 6 mnd, fordi babyen hennes ikke ville ta puppen. Ære være henne for det, for det var litt av et stress! Hun prøvde og prøvde, rev seg i håret, og etter de 6 mnd var gått tok jammen babyen puppen hennes:-). Hun ammet til babyen hadde rundet året. Nå har hun fått en ny baby og h*n vil ikke ta flaske?! Har ikke noe med innlegget ditt å gjøre forøvrig, men det jeg skulle frem til var at jeg spurte henne om hun ville gjort det på samme måten en gang til og da svarte hun NEI. Hehe, så hvis du har ork, og vil veldig gjerne, så kjør på. Hvis ikke, prøv å la være å stresse med det og gjør det som er best for deg. Babyen klarer seg på MME også :-).
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Hei, jeg bruker evigheter på å pumpe ut 100 ml, så det er ikke en metode jeg vil bruke... men prøv å hjelp barnet med å klemme ut melk samtidig som det suger. Det hjelper. Og hvis noen har noen tips til hvordan det kan gå lettere å pumpe hadde det vært gull. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 Bebien gidder kanskje ikke ta pupp fordi det er lettere å suge ut fra flaska?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #9 Skrevet 5. oktober 2008 Babyer lever i tiden, følger med i utviklingen og forventer effektivitet. Så hva i alle dager klager du for HI?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå