Gå til innhold

Uansvarlig å drikke alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på p-plasteret for 2 mnd siden. FIkk en stor blødning med det samme jeg sluttet, regner med det var "fake" mens.

Siden da har jeg brukt Pearly (pfc), men den fungerer jo ikke som prevansjon enda siden jeg ikke har fått normal syklus enda. Har ikke hatt flere blødninger siden jeg sluttet med plasteret...

I mellomtiden bruker jeg og samboeren "hoppe av i svingen"-metoden. Vet jo at den ikke er så sikker, men siden jeg ikke har hatt mens enda så regner jeg med det er temmelig liten sjanse for å bli gravid.

Spørsmålet er:

Jeg drikker relativt ofte. Et par øl i løpet av uka, og fire-fem øl i helgene. Hva synes dere? Er dette uansvarlig med tanke på at jeg KANSKJE kan bli gravid? Tror dere det er noen reell sjanse for at jeg blir gravid når jeg ikke har hatt mens enda etter jeg sluttet med prevensjon?

Vil gjerne høre synspunkter på dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det synes jeg blir heeelt hysterisk. Unn deg ett par øl du ;)

Skrevet

Etter hormonprevensjon er det vanlig at det tar en stund før mensen kommer tilbake. Mensen er alltid en følge av eggløsning, dvs at din første mens kommer til å komme to uker etter din første eggløsning. Dvs. du kan få en eggløsning når som helst som du ikke vet om. Det er altså en viss sjanse for å bli gravid for deg. Om du ikke vil bli gravid ennå, bør dere bruke kondom fram til syklusen er tilbake til normalt, og du kan stole på PFCen. Jeg bruker pearly selv, og er veldig fornøyd med det.

Når det gjelder alkohol, tenker jeg at så lenge du ennå ikke har fått mensen har du jo ikke den som "kontroll" to uker etter mulig graviditet, dvs du kan risikere å være gravid flere uker før du kanskje begynner å merke graviditetssymptomer. Da ville det være tungt for deg å vite at du har drukket så mye alle de ukene.. Jeg ville kuttet drastisk ned på alkoholen så lenge syklus ikke er tilbake, særlig siden du vet at dere bruker en ganske usikker prevensjonsmetode nå (hoppeavisvingen). Om du ikke er villig til å kutte ned alkoholen, bør dere begynne å bruke kondom for å være sikre. Alkohol kan gjøre stor skade..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...