**Marge Simpson** Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Det er helt herlig! Vi hadde vært ute og spist et stort måltid, og innimellom kjente jeg noen tak i magen, men det var ikke ordentlige rier. På natta begynte jeg å få rier, og etterhvert klart jeg ikke å sove imellom dem lenger. Jeg var usikker på om jeg kom til å kjenne at det var rier, men det kjente jeg helt klart. Dette var tre dager før terminen min. De begynte som kraftige menskramper og spredde seg så til hele underlivet. I begynnelsen varte de i 10-20 sekunder, og det var ca. en halvtime mellom hver runde. Vi dro til sykehuset på morgenen, og hadde da 2-3 cm åpning. Etter å ha blitt observert i noen timer så hadde jeg 5-6 cm åpning, og da begynte riene å bli skikkelig vonde. Jeg ble trillet inn på et rom, fikk epidural (loves it!) og 20:00 sa de at jeg hadde 10 cm åpning og kunne begynne å presse. Jeg måtte klippes litt, men det gikk helt fint. Alt tok 30 minutter, og så var jenta vår født. Legen hadde estimert at hun ville veie 3500-3700 gram, men hun veide bare 3050. Hun har store blå øyne og masse lyst hår. I tillegg er hun stille og fredelig, og er flink til å drikke melk. Livet mitt har plutselig fått ny mening, og jeg elsker å være mamma til den lille jenta vår. Jeg har hatt det veldig hyggelig her inne på 3. trimester, så takk for meg, og lykke til videre til alle som har til gode å føde. Det er en magisk opplevelse jeg håper jeg vil få oppleve igjen. Klem fra
incoming- nr 2 *fødeklar* Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Grattulerer så mye med lille jenta.. =) Lykke til videre
Millima Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Gratulerer så mye med lille jenten=) Kos deg med henne!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Grattis så mye!! Kos dere i den unike tiden framover=)
Paulita Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Gratulerer så mye med den flotte jenta! Og godt å høre en slik fødselshistorie =)
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Gratulerer så mye med vesla:-)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 Å gratulerer så masse med en nydelig liten jente:-)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #10 Skrevet 5. oktober 2008 Tusen takk alle sammen! Jeg håper alle får en like fin og enkel fødsel som jeg hadde! Jeg hadde forresten utrolig mye vann i kroppen, og siden mange her inne lurer på hva som skjer med det etter fødselen så kan jeg fortelle at jeg gikk opp ca. 20 kilo totalt under svangerskapet. Nå, en uke etter, har jeg gått ned nesten 15 kilo, siden det meste av vektoppgangen tydeligvis var vann. Jeg kjenner nesten ikke igjen meg selv når jeg ser meg i speilet. Det var utrolig kjipt å gå rundt med så mye vann, men det er deilig nå som det bare renner ut. :-)
**Marge Simpson** Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. oktober 2008 Hm.. Den ble anonym av en eler annen grunn, og det var jo ikke meningen.
hoppla Skrevet 5. oktober 2008 #12 Skrevet 5. oktober 2008 Åhh, for en fin fødselhistorie. Jeg gruer meg selv endel til fødsel, men denne fikk meg faktisk til å glede meg litt også. GRATULERER så mye med jenta!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå