Gå til innhold

Er dere bare positiv til foreldre og barn eller....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har der noen gang reagert på innholdet i bladet?

Jeg abonerte på foreldre og barn, men sa det opp, når jeg følte meg rimelig utenfor "normalen" til f&b.

Etter utallige "se hvor flott vi har" og "jeg koser meg hjemme" historier så begynte jeg å tenke at det er ikke "normalen" til det norske folk og når de hadde et langt stykke om premature barn der det var intervjuet damer som overhodet ikke hadde noen problemer med amming, soving, våkenetter så var mitt beger nådd, for nyfødt tiden med premature barn var fremstillt som et ikke problem.

Sendte mail til de og spurte de om de ikke kunne ta fatt i den virkelige verden og ikke bare finne de mødrene som ikke hadde problemer og som bare hadde solskinnshistorier å fortelle, fikk jeg til svar at det ikke på dette tidspunktet hadde noen planer om å intervjuet "problem" fødsler eller "problem" småbarnstid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo fint at de setter opp en standard, slik at vi vanlige dødelige kan sitte der og føler at vi ikke strekker til.

Jeg kjøper ikke bladet lenger. Flott å lese om folk som har det bra, men jeg føler meg på langt nær som en fantastisk og kreativ mamma som tryller om heimen med interieur til et drømmeslott i paradis, og overskudd har jeg da fakern meg ikke alltid heller, til å finne på alt mulig med mine to prinsesser, som jo sikkert skulle få lov til å svinse rundt i ballerinadrakter, men nei, når minste snørrer til bodyen sin, så gidder jeg ikke å skifte to timer før leggetid, fordi den neste bodyen kommer til å bli likedan, og jeg blir helt matt av å tenke på at i morra er det på´n igjen, så jeg gleder meg til de legger seg, og leser en bok og synger litt for dem, nusser dem på kinnet og sier natta, mamma er glad i dere, og viser elskertenger med tommel og pekefinger, med god samvittighet, for jeg må da få lov til å bli lei og sliten jeg og, med maskara gnudd utover kinnet og på det utvaskete putetrekket fra Ikea!

Takk for oppmerksomheten.

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

Har aldri giddet å bruke penger på et slikt blad, men om det er som du beskriver, får det jo bare leseren til å føle seg enda mer mislykket...

Å idyllisere foreldrerollen skal man være forsiktig med... De fleste av oss opplever det som særdeles krevende fra tid til annen, kanskje også i lengre perioder i blant...

Da blir det liksom litt som fotomodeller da, bare at det er FORELREMODELLER. Altså helt uoppnåelige idealer...

Det er viktig å ikke ødelegge det dårlige selvbildet de fleste foreldre allerede har i sin rolle som mor eller far...

Skrevet

Jeg reagerer på innholdet ja. Syns det er et skikkelig kjerringblad for å være ærlig. Kjedelig er vel ordet jeg er ute etter. Så er det en plage med disse elendige forbrukertestene som presenteres, fordi de blir dratt inn her som svar oven på hva som er "best". Men syns faktisk de har nok fokus på tøffe sider med foreldrerollen også. Ofte føler jeg det er slik at noen av temaene de tar opp blir framstilt som om gjelder alle. F.eks. at alle som blir foreldre for første gang er usikker på det meste i foreldrerollen.

Skrevet

Utrolig kjedelig blad! De gjentar seg selv i hvert nr og det er sant som du sier at de prøver nok å nå en spesiell gruppe

Og da ikke gruppen "foreldre i alle aldre", men en liiiiten gruppe med hjemmeværende mødre som ammer til ungen er 14, bruker tusenvis av kr på gørstygge retroklær (som de har sett reklame for i f&B) og syr eller strikker sine egne møbler mens faren kokkelerer og lager i stand 7 retters matpakke til ungene bestående av fullkorns ditt og grønnsaks datt *blæh*

Fant et nr fra 97 her og det var samme shiten som sto der da også gitt ;)

Sånn sett er bladet mamma MYE bedre :) selvom det er ting i det bladet som irrterer vettet av meg også..

Jeg burde vel i grunn holde meg til å lese Donald hehe..

Skrevet

Jeg har også sagt opp bladet.

Enten er det svart eller hvitt i det bladet.

Solskinnshistorier, eller dem det har gått ille med, dødfødtbarn, ødelagt(men positiv) etter en fødsel, bekkenløsningen øgela livet mit, vårt barn er multifunksjonshemmet, trillingglede osv (eksempler)

Bare de som har det aller best, eller motsatt.

Skrevet

Leser verken mamma eller FB av de grunnene du nevner. Makan til søl skal du lete lenge etter. Hvem er det som har det så enkelt da? Og de som har det er nok i mindretall. Jeg har hatt en unge som ikke har holdt meg våken om nettene eller hatt kolikk, men alikevel var jeg dødssliten og fikk fødselsdepresjon. Altså livet er langt fra perfekt, ja bortsett fra i FB og mamma da.

Skrevet

Jeg bestilte ett 2 års abbonement av de da jeg fikk første unge, men sa det opp men en gang jeg kunne. Orker ikke lese det samme om og om igjen.

Nå har jeg ikke så mye tid til å lese blader.

Skrevet

Gravid går litt under det samme syns jeg.

Altså bladet.

Men det var mye mer underholdene lesning fordet om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...