Gå til innhold

Så frekke og nedlatende de er!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på Den store reisen på nrk på lørdagene og synes det er veldig artig (til tross for overskriftene om at indianerne var betalt for å gå nakne). Den familien som er i Ecuador og den familien som er i Indonesia synes jeg er flinke, de tar ting med et smil, ser ting fra den positive siden og prøver å forstå kulturen de besøker. Ikke alt er like lett, jeg skjønner det.

Men den familien som er i Namibia.....MAKAN! De er jo så negative og frekke hele tiden at jeg krymper meg innvendig. Stakkars menneskene i den stammen de besøker som prøver så godt de kan å vise gjestfrihet, innlemme dem i sine tradisjoner og daglige gjøremål. De møtes med sure, skeptiske ansikter og negative ord hele tiden. Den ene datteren og faren er litt hyggeligere, men moren og den andre datteren virker så nedlatende i måten de behandler disse menneskene på at det høres ut som de snakker til uoppdragne hunder eller noe. Kunne de ikke heller bare reist hjem hvis det eneste de ville var å sitte under et tre og furte og klage hele tiden? Stakkars, stakkars de himbaene som gjør så godt de kan, de låner bort huset sitt, gir dem mat, smykker og pynt, snakker med dem og tar dem med på ting......

Jeg håper de synes det er FLAUT å se seg selv på tv nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orker ikke se på dette programmet! Er skuffet over NRK ;(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...