Gå til innhold

spiral?? erfaringer ta's imot med stor takk

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker på kanskje å sette inn en kobberspiral, er 5.5 mnd siden jeg fødte, noen med erfaringer, tips eller råd her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for meg var det den beste prevansjonen jeg har brukt noen gang. jeg blir kokoi hodet av p-piller eller plaster eller sprøyter eller hormonspiral. Men kobberspiral var genialt for meg. Ikke blødde jeg mye heller.

Skrevet

nå har jeg h.spiral da. Er jo veldig enkelt i grunn. Men jeg ser nå at jeg har lagt på meg 10-12kg etter at jeg fikk satt den inn.Å jeg spiser det samme som tidligere.sunt og variert, trener litt og burde ikke lagt på meg slik. Når jeg ser tilbake på vektkurven fra jeg gikk på p-piller så var den stigende da også-. Så jeg skal snakke med legen om andre muligheter. Har hatt utrolig store smerter og blødninger ved mens så fått beskjed om at kobberspiral er uaktuelt... så vi får se hva jeg ender opp med.Min oppfatning er at dette med prevensjon er veldig individuelt hvordan man reagerer på ting..

Skrevet

det er liksom det at jeg ikke vil dytte i hormonforstyrrere i kroppen, som piller, osv, så eneste alternativene jeg har er kondom, spiral eller avholdenhet(helt uaktuelt, hehehe), eller sånn ladycomb greier, men er litt slurvete med å huske slike ting, så tenker mye på kobberspiral.. også hvor lange kan den sitte i?

Skrevet

Jeg har kobberspiral og for meg er det supert. Ingen bivirkninger eller noe å huske på. Og har ingen smerter eller store blødninger heller. Merker at jeg blør litt lengre og litt mer enn før, men ikke så mye at det plager meg.

De sier at dersom en har store mens-smerter eller blør mye fra før er det ikke å anbefale, da en blir verre.

Kobberspiralen er ikke dyrere enn at det går ann å gjøre et forsøk, og går det ikke så får en ta den ut. Tror jeg betalte 800 kr for å få satt den inn hos gyn med ultralyd (som er å annbefale fremfor en fastlege som setter den inn i "blinde").

Skrevet

Min erfaring er at den virker ikke...

Hadde den inne i knappe 6 mnd så ble jeg gravid. Og den satt akkurat som den skulle, så det var sånn sett ikke noe "galt" med den.

Mitt råd er å heller investere i en hormonspiral.

Skrevet

Kan sitte i i tre år. Men en må inn å sjekke den 1 gang i året tror jeg, har ikke hatt den så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...