Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Har forstått det slik at foreldrepenger er den summen du får i 44/54 permisjonsuker. Men får ikke gravide et engangsbeølp ved fødsel som skal gå til utstyr til babyen da? Trodde foreldrepenger og fødselspenger var det samme jeg :S Er det bare folk som ikke har jobba som får engangsstønad på 34000 kr mens vi som har jobba får ingenting???
Zupermam Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 ehh.... du som har jobba får jo lønn en gang i måneden i henholdsvis 44/54 uker, det får jo ikke de som får en ENGANGSstønad. De skal leve av 34.000 i 10 eller 12 måneder...
AO3 Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Engangsstønaden er vel egentlig ikke til babyutstyr, det er til å dekke livsopphold i den "tvungne" permisjonen på tre uker før fødsel og seks uker etter fødsel... Men det virker som om mange som har rett på engangsstønaden bruker den til nettopp babyutstyr, kanskje siden de må jo nødvendigvis leve av noe annet ellers, som å være hjemmeværende med mann/samboer som jobber etc etc etc. Så nei, vi som har jobbet og har rett på foreldrepenger, får nok ikke noe ekstra "gavepakke" til å dekke babyutstyr, nei... Det hadde vært fint, i og for seg, men strengt tatt burde vel ikke staten sponse barnevogner og barnesenger, synes jeg. Vi som har jobbet får jo ikke "ingen ting", vi får mye mer enn de som kun har rett på engangsstønaden.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 dei som har tjent seg opp retten til foreldrepengar vil i løpet av permisjonen motta mykje meir penga enn engansstønaden på 34000 kr:) dei som ikkje har jobba må nok nøye seg med 34000.
Girlygirl83 Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 Hvordan kan du si at de som jobber får ingenting? Hallo? Du får jo penger tilsvarende lønnen du har til vanlig! Engangsstøtten er en sikkerhet vi har i Norge, som skal gi de som ikke har rett på noe annet (fordi de ikke har jobbet osv) en liten pengesum de skal klare seg på en liten stund. Vi skal være glad vi bor i et slikt land =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå