Gå til innhold

uke18 og ingen vektøkning..normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hører noen folk har gått oppp 10 kg og mer på denne tia, men i følge vekta mi har jeg ikke gått opp noe,,,,magen har jo fått en kul, større pupper, men ingen vektøkning...hm :( blir jo bekymra for alt mulig. første gang jeg er bekymra pga at jeg ikke har lagt på meg , he he.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei !!

Jeg er 25 uker på vei og har lagt på meg bare 2 kg. Er heldigvis ikke så bekymret for vekten.

Jeg har ei jente på 3 år fra før, da jeg gikk gravid med henne la jeg på meg 3,5 kg. Enda magen var kjempe stor :-)

Nyt at du ikke har lagt på deg ennå, kiloene kommer nok :-), sp lenge babyen vokser og har det bra, er det det viktigste.

Lykke til !

Skrevet

Hei

Jeg er i uke 23 og har ikke lagt på meg noenting. Faktisk gått ned 1 1/2 kg:)

Skrevet

Heldiggriser :-)

Men, noe som kan være greit å tenke på er at amming ofte krever en god del kalorier, så hvis dere ikke har litt å gå på fra før så er det sikkert lurt å prøve å spise litt mer og oftere.

Jeg gikk opp 20 kg forrige svangerskap og gikk ned alt sammen + noen kilo ekstra takket være amming og trilleturer.

Skrevet

jeg er 18+5 og har gått opp 0,5kg.

Tror nok vi bare skal være glade for liten vektøkning.

kan jo være alt kommer i siste halvdel...hehehe

Skrevet

Hei:-)

Jeg er på besøk fra 3.tri. Da jeg var 18 uker på vei hadde jeg lagt på meg 2 kg..Nå er jeg 33 uker og har lagt på meg 15 kg...Det begynte å stige med ca 1 kg i uken fra uke 20, og det gjør det enda;-) Slik var det med førstemann også, la på meg 22 kg tilsammen og 15 kg var borte vekk 10 dager etter fødsel:-) De 7 siste slet jeg litt lengre med pga enorm matlyst under amminga.

Skrevet

jeg er i 21+4, og har gått ned 0,5kg hittil, men det varer nok ikkke lenge. Ser bekymringen din, men jordmor sa til meg at dette ikke var "farlig". barnet tar den næringen det trenger, så det går i tilfelle ut over deg. jeg veide 73kg før svangerskapet og er ca 163cm høy. Altså veier jeg nå 72,5 kg i uke 21+4...

Skrevet

Jeg er i slutten av uke 26 og har lagt på meg 2,5 kg. I mitt forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg ca 8 kg på samme tid.

Skrevet

Heisann. Jeg er i uke 18 i morgen og har lagt på meg 3 kilo. Mange går jo til og med den i vekt i starten. Du skal ikke bekymre deg for vekta! Jeg tror det beste vi kan gjøre for bebisen i magen er å slappe av, kose oss og nyte denne tiden ;)

Skrevet

Jeg ha gått ned ca 3 kg og er 18/2 i dag. Har nok litt ekstra å ta av da;)

Forrige svangerskap gikk jeg jevnt opp 12 kg. Ser litt anderleds ut denne gangen.

Har nok kanskje blitt litt mer bevisst på hva jeg putter i munnen. Tror det er derfor.

Skrevet

Hei. Jeg er 26 uker nå. Og gått opp til mitt utgangspunkt, der jeg var når jeg ble gravid. Gikk ned en del de første ukene. Ligger litt under symfysemål gj.snitt. Men jordmoren min sa bare at jeg ikke var laget for å få store 4000g babyer, og alt var fint med lillegutt. Da er jeg bare glad jeg ikek har kjempe mage og forhåpentligvis ikke mange kg ekstra på slutten også :-D

Skrevet

heihei!

forje svangerskap gikk jeg ned 3, og la på meg til slutt 10! minus de 3, så d ble bare 7 mer enn normalvekta!

Nå er jeg 18uker, har gått ned 2, og lagt de på igjen, så jeg ligger på null!!

hehe!! helt normalt!! skal nok bare være gla for det ikke blir for mye!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...