Gå til innhold

Dere med større barn (8 år og oppover)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, har spurt om det før, men fikk ingen ordentlige svar, bare sånn typisk dib-svada, men hvilken vinterdress (jada jada, ikke heldress, selvfølgelig todelt) kjøper dere til deres barn?

Hadde tenkt å kjøpe reima tec, men tror ikke de får inn så store str her jeg bor. Noen som har andre gode tips? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helly Tech..

todelte og dødskule..

men du må ALDRI finne på å handle Helly Hansen på coop!

de er spesiallaget til coop og holder myye dårligere kvalitet, derfor så billige...

fins en HHbutikk i bogstadveien og en på hemsedal..

www.hellyhansen.com, huk av på barn og de klærne du er ute etter..

Skrevet

Har brukt ReimaTec til eldstemann på 8.5 år de siste par åra. Todelt altså;o) Vært kjempefornøyde. Du kan sikkert kjøpe på nett.

Ellers kan jeg anbefale todelt fra Ticket2Heaven.

Ikke så begeistret for HH, dårlige erfaringer.

Skrevet

Har lyst at hun prøver en evt dress før vi kjøper, derfor vil jeg ikke kjøpe på nettet. Hun er 10 år, og skulle jeg kjøpt reima ville jeg nok kjøpt str 12 år, sånn at hun kan ha den i to år. Men må som sagt prøve den først da.

Hvor får man tak i Ticket2Heaven dresser? Har også dårlig erfaring med HH.....

Skrevet

Spørs hvilke bruksområder det er til...

Sånn lek og moro i snøen har jeg kjøpt billig på lindex.

Men slalomdressen( kjører aktivt) har vi kjøpt phenex dresser. Er dyre men er kjempefornøyd med de dressene.

Skrevet

H&M har vi no. Har hatt det før også, og har vore fornøgde. Bestilt i katalog. Er det veldig vått, så er det regnkle uansett, men fleeceull under.

Når ungen er så stor, så vil dei vere med å bestemme(etter korleis det ser ut) ofte. Så det er ikkje lenger alltid mamma får bestemme. Her var det ungen i år;)

Skrevet

Bor langt nord, så det er mye snø og ofte veldig kaldt. Syns det er viktig med kvalitet, spesielt til lek og morro i snøen, men også ellers. Må tåle å sitte i snøen med, uten å bli våt, sånn som man kan med reima tec. Styrer unna dresser fra Lindex, H&M o.l., har dårlig erfaring med de.

Skrevet

Om hun er normal av vekst (høyde) er kanskje 2 str større i største laget... Jeg synes Reima er ganske gode i størrelsen. Skjønner at du vil prøve først, men kanskje du finner slike størrelsesguider på nettsidene til reima? Kanskje du bor i nærheten av en større by der de har dressene?

Ticket2Heaven vet jeg de har på Daisy her i Oslo. Ellers på Venner i Hagen på John Colletts plass. Muligens på Fru Lyng?

Ticket2Heaven er etter min erfaring litt mer slitesterk enn ReimaTec. Men den tørker litt senere, og jeg synes også ReimaTec virker lettere å bevege seg i.

Men kjenner mange ihuga ReimaTec-fans som har prøvd Ticket og deretter svikta Reima:-p

Skrevet

Har en jente på 10. I fjor fikk hun en peak dress. I år vet jeg ikke. Må sjekke om den passer fortsatt.

Skrevet

Hun er normal i høyde og vekt, men når hun var 8 år kjøpte jeg reima tec i str 10 år sånn at den skulle vare i 2 sesonger. Litt stor var den jo, men det er strikk i armer og ben, + regulering på selene, så det gikk helt fint. Første gang hun har hatt en dress i 2 sesonger. :o)

Jeg bor i den største byen her rundt, kommer ikke til å reise lengre enn langt for å prøve og evt kjøpe en dress. ;o)

Men selger de reima på nettet da? Evt link? Kunne jo sett på en sånn str guide.....

Skrevet

Peak? Hvor får man kjøpt de da?

Ja det er jo ekstra vanskelig når de skal ha et ord med i laget selv, holder ikke at det er kvalitet, må være fin å se på også. ;o)

Skrevet

Hadde aldri fått på 11åringen noen dress, verken hel eller todelt, gjerne regnjakke omd et regner mye.

Han er komt inn i den litt kule alderen.

Skrevet

Her kan det være både 10 og 20 minus, mer også, så dress må man ha, om man vil eller ei. Og siden hun ikke liker å fryse, så vil hun ha dress. ;o)

Skrevet

Er vel flere butikker som fører det. Jeg kjøpte jo av meg selv da hvis man kan si det sånn. Utrolig fornøyd med den ivertfall. Regnet så det sprutet i 3 mnd her og ungen var aldri våt. Dyr dress så håper egentlig at den passer i år også.

Skrevet

Ja, vi bor jo på regnfylte vestlandet, så egentlig e det ikke så nødvendig med noen dress til han.

Regntøy har han derimot, klart for en våt vinter :)

Skrevet

Kjøper stort sett skogstad til mine store. Kjøper reima fram til 6-8 års alderen.

Skrevet

Holdes de tørre med skogstad? Tenkte å dra å se på både skogstad og reima i morgen.....

Skrevet

Kjøpte en todelt greie ifjor på Sportmann

Husker ikke merket.

Den har vært helt grei.

Tror den er passelig dette året også.

her er det mye mer regn enn snø,så regnklær er viktigere her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...