Gå til innhold

Er dere flinke til å si nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke det. Blir som regel at jeg sier ja til alt jeg blir spurt om så jeg av og til sier ja til for mye, og sier ja til mer enn det jeg har lyst til. Men har tatt meg i det de siste årene og blitt flinkere til å si nei når det er noe som ikke passer..

Idag sa jeg nei til å få besøk av en venninne, jeg er sliten og ligger på sofaen. Ikke noe kjekt med besøk da. Jeg klarer ikke ligge på sofaen når jeg får besøk, da føler jeg at meg må varte opp litt til besøket.. Føler meg litt gammel og tverr når jeg sier nei, men må tenke på meg selv også. Bruker overskuddet mitt om dagene på barna mine og gleder meg til kveldene med fred i huset og sofaen for meg selv..

Andre som sliter med å si nei, og får dårlig samvittighet når de gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er flink til å si nei. Det er noe jeg har lært meg med årene. Nå har jeg faktisk ikke dårlig samvittighet så ofte lengere heller. Venninen din forstår sikkert at du er sliten nå som du er høygravid. Hvis du har dårlig samvittighet, så kan du jo snakke med henne om at du er sliten og har lite overskudd for tiden. Mine venniner skjønte dette og vi er enda gode venniner selv om jeg sa/sier nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...