BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Sitter her sammen med ei venninne som har føst for 3 uker siden. Og nå sitter vi og snakker om mat som påvirker melka, med ting som kolikk og allergi.. Kan noen her komme med gode tips til oss der? Dere som har erfaring? Takker så mye på forhånd!
trollmor & trollungene Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Veldig mange barn reagerer ikke på maten som mor spiser, varierer nok veldig. På gutten min slo det ut etter ca 6 dager. Tar jo som regel noen dager få i gang melkeproduksjonen. Gutten min hadde veldig sensitiv mage. Hadde kolikk i 4.5 mnd, (fortsatt sensitiv mage nå som han er 15 mnd.) Reagerte på: løk - sopp - bønner - kål - brokkoli - melk - koffein - jordbær - reker samt matvarer med høyt c vitamininnhold. Kommer til å være forsiktig med disse matvarene denne gangen også. Ellers så har veldig mange kolikkbarn effekt av Minifom dråper, reseptfritt på apoteket eller kiropraktor. Lillegutt hadde ikke effekt av det. Noe bedring med akupunktur, naprapat + at jeg drakk fennikkel og kamille te. Ellers så måtte han bare vokse det av seg.
Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Råd angående kosthold for ammende finner du/dere på http://matportalen.no/Emner/ammende Der står vel det meste av det som er verd å vite ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå