MammaKos Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Noen som har erfaring i forhold til "vanlig" fødsel..? Smerte, varighet, komplikasjoner etc..?
MammaKos Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 4. oktober 2008 Eller bare erfaring i det hele tatt.. Trenger ikke ha en "vanlig" fødsel å sammenligne med...
Mrs. Bouquet Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg ble satt i gang på overtid med at vannet ble tatt. Jeg hadde vært moden med 3 cm åpning i flere uker og slimproppen var gått. Jeg ble også strippet for å håpe at noe skulle skje, uten at det skjedde noe av den grunn. Som jeg skrev i et annet innlegg så ble ikke det noen god fødsel, den tok altfor lang tid, var intens og både meg og barnet måtte være innlagt en hel uke på hver vår avdeling etter fødselen etterpå pga. at det gikk hardt ut over begge. Så min erfaring er ikke noe å trakte etter, og det er vel heller unntaket at det blir slik. Flere jeg har hørt fra som både er igangsatt sier at forskjellen for dem ble at fødselen ble mer intens, smertefull og krevende, men at det gikk fort. Så å bli igangsatt var ikke noe værre enn den som startet av seg selv. Kjenner også til dem som bruker flere dager med modningspiller o.l. før en er moden nok for å bli satt på riedrypp. Da blir en gjerne ikke fullt så utslitt, men man blir jo lei og utålmodig før man er skikkelig igang.
Zupermam Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 ingen erfaring i forhold til "vanlig" fødsel da, men jeg ble satt igang sist. Hadde 4 cm åpning, da de tok vannet .Riene startet med en gang. Hadde epidural og drypp. Hadde vel en helt vanlig fødsel, litt vond, men epidural er fantastisk!
har4barn Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg ble igangsatt med nr 2. Var da ikke moden, men ble satt i gang pga smerter de ikke visste hva var. En kjempeflott fødsel der jenta ble født 3 1/2 time etter første forsøk. Gikk fra 3 cm åpning til fødsel på 40 minutter. Fikk epidural, men det var ikke jeg som ba om det, men de ville ha det fordi jeg var så sliten etter å ha vært syk. Måtte samle overskudd i tilfelle de måtte operere (det måtte de ikke. VAr bare livmorbåndene som hadde "gått i strekk" på en eller annen måte). Lykke til!! JEg ville ikke bekymret meg for en ny igangsatt fødsel i hvert fall !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå