Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Man vet jo aldri om man får ammingen til, det kan jo oppstå problemer.. Ja, butikkene har oppe etter at vi har født, men man har da ingen garanti for at problemene oppstår på dagtid da butikkene er oppe... :-) Kjøper dere inn i tilfelle? Eller er det bare meg som uroer meg for litt for mye..? :-) Førstegangs ja... :-)
mamman til pia, eli og mari Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 jeg blir og kjøpe det inn ja men venter tvillinger og er livredd for og ikke klare og fullamme 2 stk..
Smaaen Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg gjorde det ikke fordi jeg skulle jo amme. Det første jeg kjøpte på vei hjem fra sykehuset var flasker, ammeskjold og pumpe. Stressa livet av meg og måtte til slutt kjøpe mme også. Det er ikke dumt å ha et par flasker i huset, men mme kan du vente og se om du trenger. Det er jo smart å prøve litt før en gir seg. Lykke til! Håper det går bedre med deg enn meg. P.s. ta med ammeskjold på sykehuset. De reddet meg. Prøv selvfølgelig først uten, men skulle det røyne på så har du dem...
Promp Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Morsmelkerstatning kjøper jeg ikke, men flasker og alt tilbehør til pumpe er på plass. Hadde det slik sist også, håper virkelig ammingen går like bra som forrige gang. Funker det ikke, så blir det Nan. Verre er det ikke:-) Lykke til!
lego Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 Med førstemann hadde jeg kjøpt inn flasker og tilbehør til ammepumpa. Men jeg hadde ikke kjøpt mme. Det endte med at gubben måtte kjøre på bensinstasjon for å kjøpe mme midt på natten fordi ungen var utsultet og jeg var "tom" i puppene og ikke minst sår, så jeg klarte ikke å la han ligge og suge på "tomme" pupper. det gjorde så sinnsykt vondt. så denne gangen kommer jeg nok til å kjøpe en liten boks med ferdig nan, så har jeg i tilfelle det samme skjer igjen.
Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 jeg kjøpte bare sånn i tilfelle. man vet jo aldri om man selv blir veldig sår og trenger å avlaste et måltid, eller om man er riktig uheldig og må på legevakten og få medisin eller noe. fant ut at den spiser jo ikke noe mat der den står i skapet, så hvorfor ikke gardere seg mot alle eventualiteter
Mrs. Bouquet Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 Ja, gjorde det sist etter å ha hørt hvordan en fortvila venninne måtte gi etter og traske gråtende og utmattet med barnevogn til nærmeste bensinstasjon en skikkelig regnfull og guffen lørdagsnatt for å få tak i mme. For min del så føler jeg da det blir mindre nederlag om ikke amminga skulle gå på skinner. Har flasker og en halv uåpnet pakke med nan som fremdeles ikke er gått ut på dato etter forrige baby. Ammeskjold og brystvortekrem som jeg ikke fikk bruk har jeg også liggende fra forrige gang. Hadde jeg ikke hatt det, hadde jeg kjøpt det inn.
smilan Skrevet 4. oktober 2008 #8 Skrevet 4. oktober 2008 Har kjøpt inn alt sånn. flasker, sterilisator (bestilte stor elektrisk på apoteket fra avent), mme... Tilfelle rottefelle... Jeg har da aldrig amma før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå