Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har smerter i korsryggen, som på en måte går nedover i beina noen ganger. Ikke vondt nedover lårenen hele tiden altså, men når jeg reiser meg opp eller snur meg litt fort eller noe sånt. Er veeeldig vondt i korsryggen. jeg er gravid i 11-12 uke nå, ha opplevd sa et par ganger og disse smertene likner ikke i det heletatt.
happy!!:-) Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Høres ut som du har bekkenløsning ja. Jeg har hatt det i hele svangerskapet, og er nå i 39 uke. 'Trøst' deg med det at det blir stadig verre... Jeg har vært sykemeldt de siste 4 mnd. Ikke beveg deg for fort, og vær forsiktig med krappe bevegelser, bæring, ikke sitt med beina i kryss. Ta vare på deg selv! Husk det er ingen som takker deg hvis du sliter deg ut, ikke nøl med å ta ut sykemelding hvis legen din tilbyr deg det. Lykke til!
hamsterpia Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Akkurat samme type bekkenløsning som jeg hadde (og har fortsatt, 14 mndr etter fødsel). Denne typen bekkenløsning kan forveklses med isjias (vet ikke om det er slik det skrives), og noen sliter med plager også en god stund etter fødsel. Ta korte skritt, vær ytterst forsiktig med sideveis bevegelser med beina, f.eks. hvis du skal skyve noe bortover gulvet istedetfor å løfte det opp. Den bevegelsen sendte meg inn i tårer og smertehyl. Ikke hold samme posisjon for lenge av gangen. Og sist, men ikke minst: ta kontakt med lege, så du blir henvist til fysioterapi. Jeg hadde ikke klart meg uten. Lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Dette motvirker jeg ved og ta en "hofterullings" regelmessg når jeg rydder osv... Er faktisk noe som har hjulpet meg igjennom smerter... Musikk er et must får og slå seg løs med sånt no når man tørker støv og står i! (Det virker også som barn liker dette) kommer noen spark etterpå, og spark betyr vel trivsel... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå