Gå til innhold

Sp.m til dere som har hatt blødninger (samme som på Gravide slitere)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er i dag 5 +3. Opplevde det man frykter mest av alt, begynte å blø! Først fikk jeg typiske menssmerter, gikk på do, og da fikk jeg litt friskt blod på papiret. Er ikke mye, men blir rødt hver gang jeg tørker meg. Ringte vakthavende lege på sykehuset i Telemark, hvor vi har har forsøkene våres. Hun sa hun kunne se på meg med en gang, men jeg bor jo i Oslo, så litt lang reisevei for det.

Hun ba meg legge meg rett ut og ta det med ro. Se det an, og evt ringe Riksen eller Ullevål og spørre om jeg kunne komme på en sjekk i morgen.

Leser jo at det er relativt vanlig med blødninger i begynnelsen av graviditeten. Tenker også på at det kan jo være bivirkninger av Crinonen. Men man blir jo en smule hysterisk da. Kan jeg spørre hva dere andre har gjort i slike tilfeller? Typisk at dette skjer i helgen da.

Og gikk det bra med spirene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blødninger med min første, og foreløpig eneste. De kom i løpet av uke 5 synes jeg å huske. Jeg tok det med ro og alt gikk bra. Mulig at blødningen var et tegn på at den ene tvillingen forsvant? Jeg satte inn 2, men bare 1 utviklet seg normalt. Hun går forøvrig veldig bra med:)

Skrevet

Kan skrive under på at dette er forferdelig nervepirrende og slitsomt.

Jeg fikk satt inn 2 egg etter icsi-forsøki vinter, fikk positiv både blodprøve og hjemmetest -også begynte jeg å blø i uke 5.

Hadde aldri smerter jeg da, men litt friskt blod på papiret, og også etterhvert mer gammelt blod og slim.

For min del varte det ut uke 7. Jeg var på 2 UL-sjekk, første var helt "mislykka", for legen var helt sikker på at dette var exu, eller at det var noe annet galt. Fastlegen min ville jeg skulle fortsette å ta blodprøver for å sjekke hcg, og den steig fint. Var på ny UL ei uke etter, med ny lege, og han var mye mer positiv. De fant aldri ut hvorfor jeg blødde, men det kan ha vært det ene egget som blødde ut.

Har ikke så veldig gode råd til deg, for det er vanskelig å si sikkert hva som egentlig skjer når det er så tidlig. Men en UL-sjekk vil jo kunne si noe, og be om å få ta hcg-prøver.

Sikkert lurt å ta det med ro i helga, så har du vertfall gjort alt du kan, men er det meninga det skal gå bra, så gjør det ingen skade at du lever normalt!!

Ønsker deg all verdens lykke til!!!!

Glemte å si at her gikk det veldig bra, har termin nå i disse dager, sitter bare og venter:) Blir "bare" en baby, men jeg syns ikke jeg kunne vært heldigere.

Skrevet

Jeg satte inn to egg på fryseforsøk.

5+4 begynte jeg å blø, fyllte et helt bind.

Fikk UL, og der var det et lite hjerte som slo:-)

I uke 8 fikk jeg nok en blødning, likedan som sist. Alt bra!

De fant ikke ut hvor blødningene kom fra, men selv tror jeg kanskje at det ene egget slapp...

Masse lykke til!!!

Skrevet

Hei der, og god morgen!

Håper du har fått slappet av og sovet og ikke bekymret deg alt for meget. Jeg vet hvor fryktelig slitsomt det er med slike blødninger nettopp som man har begynt å nesten tørre å håpe på at det skal bli en baby etter lange slitsomme forsøk...

Jag fikk satt inn ett egg etter icsi i februar og testet positivt (hjemmetest) i uke 4. I uke 5 hadde jeg små blødninger og mensensmerter. Hadde gjentatte småblødninger innimellom helt til ca uke 24 og mensenliknende smerter hadde jeg minst like lenge. Dette resulterte i uendelig meget bekymring, masse ekstra UL-undersøkelser (på privatklinikker) og elendig nattesøvn.

MEN: det var aldri noe galt, jeg er nå 35+3 uker gravid og venter en liten jente om ca en måned. Ingen kunne forresten forklare hva dissse blødningene kom av heller.

Du må altså ikke gi opp, dette kan gå helt fint og det er veldig veldig vanlig med småblødninger og mensensmerter i første halvdel av svangerskapet. Lykke til!!! Krysser alt for dere:-)

Klem!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Har roet meg litt nå. Blødningene har gitt seg, og jeg ser jo det er mange dette går bra for. Skal prøve å få fremskyndet ul'en jeg skal ha 17. oktober. Gleder meg til å få en bekreftelse på om alt ser bra ut.

Ønsker dere alle en fin søndag!

Stor klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...