Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg orker rett og slett ikke å være mamma nå, jeg er deprimert og datteren min merker dette så går det utover henne.. Akkurat nå har jeg lyst til å la henne bo hos min mormor en stund, er det dårlig gjort av meg ?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Ikke hvis det er det du trenger for å komme ovenpå og så bli en god mor. Men du bør søke hjelp og prøve å komme ut av dette så fort som mulig, siden du nå har barn.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg er sur hver dag, orker ikke å stå opp om morningene.. føler meg skikkelig deprimert om kveldene.. Datteren min gjør ikke noe annet enn å skrike, hyle og være sint når hun er hjemme, det er umulig å legge henne.. og jeg føler bare jeg ORKER ikke noenting, jeg bryter sammen og gråter.. Jeg klarer virkelig ikke å være en mor nå, så drikker jeg ofte vin om kveldene for å trøste meg.. Gråter hele dagen.. Orker ikke noe..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg er ingen spesialist, men jeg tror du bør oppsøke hjelp. Psykolog. Be moren din om litt avlastning i begynnelsen (trenger jo ikke å sende henne helt vekk). Så får du kanskje litt overskudd til å ta tak i problemene.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 For en kort periode er det helt greit, så du selv som mamma kommer deg opp og fremover igjen..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 Neida, det er ikke dårlig gjort av deg. Du må jo ha det bra du også! send henne dit en periode, og jobb med deg selv. Ta kontakt med legen din og hør hvordan h'n kan hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 Har moren din tid og overskudd til å ta seg av barnet ditt, da? Du kan jo be barnevernet om hjelp. Dessuten trenger du tydeligvis hjelp selv, med depresjonen din. Snakk med helsesøster og be om hjelp og avlastning for dere begge, i tillegg til den hjelpen moren din kan gi. Fint at du innser at du trenger hjelp Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #8 Skrevet 4. oktober 2008 Syns du bør skaffe hjelp i tillegg, snakk med lege eller helsesøster. kom deg ovenpå igjen, slapp av og t tid til og komme ovenpå. Ellers så er det ikke ille og la barnet bo hos mormoren en liiiten stund. tenk på det som at barnet får en liten ferie, og mormor får være med barnebarnet sitt..
Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #9 Skrevet 4. oktober 2008 Synes ikke det er noe galt i det.. Viser bare at du bryr deg om barnet og vil henne det beste .. Du er sterk som gjør det, ikke ha dårlig samvittighet el tro du er en dårlig mor, viktig å kunne være der for ungen din så da trenger du litt egentid for å kunne klare å ta fatt i den oppgaven igjen :-) Med den holdningen du har så kommer det til å gå veldig bra fremover tenker jeg :-) Lykke til :-) Klemklem
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #10 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg syntes ikke du er en dårlig mor dersom du overlater datteren din til mormor en periode. Syntes du skal søke hjelp så fort som mulig. Datteren sin får det sikket fint hos mormor, så kan du komme sterkere tilbake siden... Det er fint at du innser at du har problemer... Håper du får hjelp...da tror jeg også datteren din får det bedre, når mor får hjelp......:-)
Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #11 Skrevet 4. oktober 2008 det er virkelig sterkt av deg å innse selv at her må noe gjøres viser at du bryr deg er enig med de andre her ang å prate med en profesjonell. å inkluder din mor sånn at hun også ser hva som må gjøres.. vanskelig å forklare selv ofte. du trenger nok litt tid på å hente deg selv inn å kansje lære noen knep. så kommer dere begge sterkere tilbake
Gifteklar:0)) Skrevet 4. oktober 2008 #12 Skrevet 4. oktober 2008 Er enig med alle her, sdyns det virker som du bare vil det beste for ungen din. Syns også du bør snakke med noen om hjelp så du kommer deg opp igjen.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #13 Skrevet 4. oktober 2008 Ønsker deg lykke til med å gjøre det som er best for deg og barnet ditt!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #14 Skrevet 5. oktober 2008 Hei! Jeg har ikke lest svarene, men jeg ahr selv vært i lignende situasjon. jeg ba omhjelp men fikkd et ikke. Tror knapt det finnes noe sårere enn å inndrømme overfor seg selv at en ikke strekker til som mor. Prat med moren din. Gjør det som er riktig for dere begge. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #15 Skrevet 5. oktober 2008 Trenger hun å bo der for en periode eller kunne du hatt det som avlastning? Er hun i barnehage på dagtid? Ingen far? At noe må gjøres er helt klart! Skaff deg hjelp fortere en svint!! Ta kontakt med lege og helsestasjon! Snakk med familie og få avlasting!! Kanskje medisiner i en periode kunne fått deg litt mer ovenpå slik at du takler hverdagen... Jeg er også mye sliten og har psykiske plager.. Har en gutt på tre år som til tider kan være ganske prøvefull.. Her er han i barnehage, og jeg får tid til å puste litt mellom slagene... Så prøver jeg å ha noen konkrete planer for ettermiddagene slik at vi har koselige aktiviteter å holde på med. (Lese, klippe, lime, male, tegne....) Også ser han på tv litt på morgenen og på ettermiddagen.. Prøv å legge opp dagene slik at de blir enklest mulig! Bruk far evnt familie i helgene og planlegg resten av tiden slik at det ikke blir så mye planløs "jabbing" rundt.. Det skaper mer konflikter og frustrasjoner... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå