Gå til innhold

Selg eller ikke selge barneutstyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så i tvil på hva jeg skal gjøre. Skal vi ha flere barn eller ikke? mannen og jeg klarer ikke å bestemme oss. Vi har nå to barn, en jente på 3 1/2 og en gutt på 5 mnd. Skal jeg nå begynne å selge unna det Jr vkser i fra eller beholde i tilfelle vi skal ha flere?

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme dilemma er vi i:-(

Kommet frem til at vi tar vare på de store dyre tingene, som vogn, seng, babykurv, vippestol og stellekommode på vent i to år. Jeg har gitt bort litt klær og tatt vare på masse klær, får vi flere så har jeg i allefall nok klær til to:-)

Skrevet

jeg tar vare på spesielle ting, og ting som er så fint at jeg kan tenke meg og bruke det på nr 2. (og selvsakt alt ull)

ellers selger jeg unna. med neste kommer jeg uansett til å kjøpe ny vogn og stellebord (stellebordet faldt ned fra veggen så da turte jeg ikke sette det opp igjen) senga har han aldri villet sove i, så den solgte jeg tidlig. men den kosta 350 kr. og jeg har ikke verdens største lagringsplass.

hm.. men det blir jo en stor forskjell i at min nr 2 sansynligvis blir en annen sin nr 1. og da er det koslig å kjøpe en del utstyr sammen.

Skrevet

ta vare på det du tror du kommer til å få bruk for, det som koster en del.

hvis man får flere så er det jo artig med nye klær og ting:)

syntes det var litt kjedelig å ha på nr.2 klærne nr.1 hadde brukt, bestandig artig med noe nytt:)

Skrevet

Hvis du tenker at dersom dere skal ha flere barn så blir det eventuelt en attpåklatt om minimum 5 år.. så ville jeg faktisk ha "kvittet" meg med mesteparten. I løpet av de årene så har du sikkert endret smak, og kanskje endret økonomi - slik at du kan få akkurat den vognen du vil, og akkurat de møblene (?) du trenger til den lille. Kanskje har dere flyttet også eller endret stil slik at babyseng, stellebord osv ikke passer inn. Jeg ville tatt vare på klær som føles spesielle, har affeksjonsverdi eller som bringer gode minner. Bilstol ville jeg også solgt ettersom det sikkert kommer nyere/bedre utgaver med årene.

Men igjen, har dere lagringsplass som ikke "tar opp" for noen andre ting, så kan dere jo vente litt - ettersom siste enda er ganske fersk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...