Gå til innhold

Flere med bebisen i tverrleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen trodde hun ville snu seg i seteleie etter er par uker, men det har hun ikke gjort! Hun trives veldig godt i tverrleie tydeligvis :) Merkelige greier...men hun har vel litt mer plass nå også, så det er sikkert ganske deilig og strekke litt på seg ;)

Av en eller annen grunn så prøver de ikke å snu bebisen når den ligger i tverrleie, men det ender alltid opp med keisersnitt.. Noen som vet hvorfor de ikke prøver å snu?

Jeg merker ikke noe særlig til det egentlig, annet enn at spark og bevegelser er på hver side av livet mitt. Magen sank noe veldig når hun la seg sånn og på sf-skalaen har det blitt et stort hopp nedover.

Det gjør jo at jeg får puste litt bedre og fordi hun ikke ligger i bekkenet så har trykket mot blæren blitt bedre også.

Hvor kjenner dere spark?

Noe annet dere syns er annerledes når babyen ligger i tverrleie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen min ligger også i tverrleie. Er i uke 34 nå (etter ul-termin, etter min egen 35/36)... Hvor stor er sjansen for at hun fortsatt snur seg?

Ble skikkelig stressa nå merker jeg, da jeg er liten lysten på keisersnitt... Legen min sa ingenting om det!!!

Frøkna mi kjenner jeg stort sett bare på ene siden, hun sparker på omtrent samme sted hele tiden... men kjenner mye annen romstering da:)

Aner ikke hva som er annerledes fra om hun hadde ligget med hodet ned, da dette er førstemann.

Men har heller ikke noen pusteproblemer, og dobesøkene er hyppigere enn vanlig, men ikke noe overdrevent ofte. Om natten er jeg oppe stort sett en gang, noen ganger to...

Skrevet

Det var ikke meningen og stresse deg nå assa :(

Jeg skal ha planlagt keisersnitt uansett denne uken, så det er ikke først og fremst fordi hun ligger i tverrleie.

Legen din har helt sikkert ikke sagt noe fordi hun har god tid på seg ennå til å snu seg. Det er visst sjeldent at babyen blir liggende i tverrleie helt mot termindato/fødsel. Men, etter det jeg har lest og hørt så er det automatisk keisersnitt hvis de ikke snur seg.

Skrevet

Det går bra:)

Men, jeg også lurer på hvorfor de ikke snur ved tverrleie? Kanskje det er vanskeligere?

Det er vel en viss fare ved snuing har jeg skjønt... større sjanse for å få navlestrengen rundt hodet hvertfall. Men det gjelder vel snuing generelt, og ikke bare ved tverrleie...

Håper og krysser fingrene for at frøkna snur seg da, snart!! :)

Hvis du skal ha keisersnitt uansett, så har det vel ikke så mye å si hva slags leie babyen din ligger i da:)

Men er det ikke vanlig at de har snudd seg i uke 34? Vet du det?

Spennende med keisersnitt neste uke da! :) Det er jo snaaart! :)

Skrevet

Jeg skal ikke si det 100% sikkert, men nå har to leger sagt til meg at jeg hadde måttet ta keisersnitt uansett. Jeg googlet litt på det og leser at det er automatisk ks ved tverrleie.

Det er kanskje vanskeligere å snu dem i tverrleie..?

Jeg har i hvertfall hørt om kvinner som har hatt babyer som har snudd seg selv fra tverrleie mye senere enn 34 uker.. så tvi tvi ;)

For mer så spiller det ikke noe rolle at hun ligger i tverrleie, jeg syns bare det er veldig snodig at de legger seg sånn.... spesielt nå som jeg er

2 1/2 uke til termindato..

Denne uken blir det å pakke sykehusbaggen litt mer nøye.. for nå regner jeg ikke med at vannet går før ks :)

Skrevet

Vart nyskjerrig på tverrleie, og det eg kunne finne ut i pasienthåndboka var alt alle tverrleie vart forløyst med keisersnitt, men det stod ikkje kvifor.

Men, for meg virker det ganske logisk at ryggen ikkje kan bli pressa ut gjennom skjeden. Men, om det er det som er grunnen kan nok dei som jobber på området svare korrekt.

Skrevet

For 1,5 uke siden var jeg på ultralyd og fikk beskjed om at babyen min ligger i seteleie fortsatt, han har gjort det hele tiden siden de begynt å sjekke det. Da jeg var hos legen denne uken, sa han at babyen lå i tverrleie. Fikk også beskjed om at det automatisk var keisersnitt.

Har vært på sykehuset for å måle bekken, og skal tilbake dit om 1 uke å snakke om fødsel og sikkert keisersnitt. På sykehuset vet de at jeg helst ønsker å føde vaginalt, men må jeg ta keisersnitt så må jeg. Har 2 uker igjen til termin nå. Så enten så er det kjempesnart babyen kommer, ellers må jeg vente til han ønsker det selv.

Kjenner spark nedover, og ut i siden.

Gleder meg masse uansett!

Lykke til!

Skrevet

babyen min har ligget i tverrleie siden uke 34, men da jeg skulle på UL og sjekk nå i uke 37 hadde han jammen snudd seg!:)

• 4 uker senere...
Skrevet

Hmmm... blir skikkelig forvirra nå jeg. Min baby ligger i tverrleie og jeg skal inn å prøve å snu på tirsdag. Uff.. er det farlig å snu i tverrleie?? Ingen som har sagt det til meg, riktignok på sist UL låg han i nesten seteleie og det var da jordmor bestillte tid til meg på føden for snuing, men han ligger mer på skrå enn i sete. Noen som vet om det stemmer at man ikke snur i tverrleie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...