Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 For meg er navnet forbundet med en klassevenninne fra tidlig 80-tall, og i likhet med Hege Schøyen (?) var hun også lang og hengslete. Det ble veldig lett å kalle henne Hegre... Det er ikke et stygt navn, og det er jo ikke så mange som døper ungnee sine det i dag - så om du vil unngå topp -ti lista er det er fint alternativ. Men personlig ville jeg ikke brukt det...
Dublin Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Til deg eller til barnet? Forbinner det med 80 tallet jeg da. Har ikke noen spesielle følelser.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg heter det=) Men da jeg var yngre ønsket jeg å hete noe annet. Syns det kan virke litt kaldt og hardt innimellom siden det er så kort. Men jeg forbinder det også med unger født på 70-80 tallet=) Men ellers er jeg jo forsåvidt fornøyd med navnet mitt...hehe=)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 Veldig søtt og fint og absolutt ikke noe motenavn. Og en motvekt til alle disse Melissa, Vanessa, Marielle
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 Dårlige assosiasjoner til det navnet.Liker det ikke:(
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 Forbinder ikke Hege med babyer. Bare med voksne damer. Så nei, jeg ville ikke kalt ungen min det..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #8 Skrevet 4. oktober 2008 Gjør det noe av bare voksne damer heter det? Da jeg ble født fikk jeg et slikt navn som bare gamle damer hadde. Mine foreldre fikk høre at de var gale. Nå er det et av disse poppis-navna som de uten selvtillit tyr til. Går for Hege hvis du liker det. Nydelig navn og litt "originalt" i dag. Faktisk mer original og modig enn de som tror de er modige og kaller ungen sin for Ella, Erle, Kaja etc.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #9 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg heter det og hater det! Forbinner det med ei feit mislykka jentunge uten venner. Bruker bare mitt andre navn.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #10 Skrevet 4. oktober 2008 Sikkert ikke noe galt med navnet men har dårlige assosiasjoner. Gikk en hege i klassen min som var rimelig lett på tråen kan man si..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #11 Skrevet 4. oktober 2008 Min søster heter Hege og jeg har flere venninner som heter det. Snille og greie og søte jente alle sammen:) De er vel stort sett født på 70-tallet, men hva gjør vel det? Et fint navn syntes jeg som du trygt kan kalle jenta di!
ScaryMama Skrevet 4. oktober 2008 #12 Skrevet 4. oktober 2008 Absolutt ikke stygt, men jeg ville aldri kalt ungen min det fordi det ikke er så anvendelig i utlandet...
prebs Skrevet 4. oktober 2008 #14 Skrevet 4. oktober 2008 Synes det er pent og fortjener en renessanse : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå