Gå til innhold

Spørsmål om baby og sitte selv.. Hva er lov??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er bra for babyen (4måneder) å sitte selv når han vil det?Han drar seg opp med hjelp av hendene våre og da han kommer opp og sitter holder han bare fast i fingrene våre,men sitter selv,uten at vi trenger å holde han på plass. Han mister etterhvert balansen,da legger vi han ned med en gang.Det hender han blir kjempe irritert når han ikke får komme opp å sitte.Er dette bra for ryggen?? Tenkte at dette ikke belaster ryggen hans når han selv er sterk nok til å sitte der selv,så sant han holder balansen da. Rotete forklart,men håper dere forstår meg=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke HI, men lurer på det samme, så svar da folkens!! :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det var greit så lenge det ikke ble lenge om gangen. Alt med måte. Hun fysioterapauten jeg pratet med var mest opptatt av at man ikke gjorde for mye for barnet slik at det ble passivt.

Skrevet

Det anbefales og vente til dem er sterk nok til og sette seg opp selv. Min gjorde det når han var 4 mnd.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Han drar seg opp selv og vil ikke ned å ligge igjen. Vi legger han ned så fort han begynner å krumme ryggen da men.. Har hørt at man anbefaler å vente ja,så derfor ble jeg litt urolig siden vi ikke har fulgt det der. Jeg tviler på at han blir passiv,fordi vi gjør ingenting for ham. Er snakk om ett halvt minutte 20 ganger om dagen kanskje.. Er kanskje for mye det.. Han setter seg nok snart opp selv også,akkurat nå får han liksom ikke med seg beina sine,de går rett opp i været.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...