surinius Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg gikk opp fra 98 til 127 kg sist jeg var gravid.. Fikk sv.forgiftning og minst 10 kg var bare vann. Denne gangen (to år siden sist jeg fødte) har jeg gått opp fra 99 kg til 111 kg. Er forresten 179 høy.. Synes selv jeg at jeg har vært ganske flink.. men legen ble drit sur på meg, og sa jeg hadde gått opp min kvote nå, og at jeg ikke overhodet kan gå opp mer. Så ga han meg forbud mot å spise potet, ris, pasta, alt med sukker i og light brus. Følte at han nærmest kjeftet på meg, og synes det var såå galt at jeg allerede hadde gått opp 12 kg. Er 36 uker på vei.. Ble skikkelig lei meg, for jeg har en ryggskade som han vet om.. og da er det ikke så lett for meg å gjøre alt mulig når magen har blitt så stor.. Har noen av dere opplevd å få sure miner pga vektoppgang? Mener det er en personlig sak, med mindre det begynner å bli helseskadelig..
babygullz <3 vilde Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 øøøh.. for en teit lege? Og hva skulle du spise da? gulrøtter og sukkererter? og vann? Jeg synes du har vært flink jeg! 12 kg og helt på slutten av sv.skapet. . . syns d skulle godt gjøres om du skulle gå opp mindre enn d altså.. har sett på en sånn side at 12kilo er gj.snittligvektoppgang, derav 8 kilo er baby, morkake livmor, fostervann, bloomløp, bryster osv, og at de resterende 3 kiloene da er lagringsfett som man kan trenge til f.eks ammeperioden..så syns du skal be han legen din tenke seg om å stikke fingern i jorda og kjenne hvor han fikk utdannelsen sin fra.
AO3 Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg runder snart 90kg, har lagt på meg 18-19kg så langt (uke 37). Iflg jordmor var det helt normalt å legge på seg 20kg, hun mente mange/de fleste gjorde det - hun ble ikke bekymret for vekta før folk la på seg 30kg! Så det er nok mange ulike meninger der ute... Personlig synes jeg ikke 12 kg er mye i det hele tatt, skulle ønske jeg bare hadde gått opp 12.
Alenemoder1snart2*Over termin* Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Legen din er jo helt på jordet! 12,5 kg er helt gjennomsnittlig å legge på seg. I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp 25 kg (fra 58 til 83) og de forsvant fort igjen etterpå. Denne gang veide jeg litt mer når svangerskapet startet og nå har jeg gått opp "bare" 14 kg nå som det er 11 dager til termin. Ingen sure miner fra hverken lege eller jordmor her i gården.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå