Gå til innhold

Jeg har født:o))) (Fødselshistorie)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag 30.09 kom verdens nydligste gutt til verden. 52cm og 3980g 6 dager over mens termin, 2 dager før ul termin.

Merket ugler i mosen mandag ettermiddag og reiste til ahus grunnet mistanke om fosterlekkasje. Fikk der konstantert 1-2cm åpning, men ingen lekkasje så ble sendt hjem med beskjed om at riene jeg trodde jeg hadde var falske. ->Nedtur!

De ga seg imidlertid ikke, og halv to om natten reiste vi til fredrikstad (Ahus stengte jo kl 08 tirsdag) Fikk på disse beltene som målte rie styrke og hjertelyd, og kl 03 fikk jeg konstantert 4 cm åpning. Tenkte at dette kom til å bli en laaaang fødsel iom at jeg hadde brukt så lang ti på de siste to. Så "bestilte" epidural og prøvde å instille meg på å holde ut. Smertene ble raskt Mye sterkere,og da jm målte åpning igjen kl 04 hadde jeg hele 8cm! ti over var det steget til 9, og det var så tynt at jeg kvart over kunne begynne å presse. 04:35 kom gutten vår til verden, stor og flott! Rakk hverken epidural eller noe annet så litt stolt over å ha født helt naturlig selv om det ikke anbefales;o) Ubeskrivelig smertefullt, innbiler meg fortsatt at alt nedentil er ødelagt for alltid(revnet godt) men hva gjør vell det når man ligger med den myke lille kroppen inntil seg og alt man føler er kjærlighet...

Lykke til alle sammen:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse!!:)

Skrevet

Gratulerer med gutten!

Skrevet

Gratulerer masse med den lille....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...