¤ LilleMi ¤ Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg synes det blir så kjedelig med den samme rosa fargen, spesielt på prinsesse- ull fra Janus og også vanlige hvite. Farget en body med Dylon tekstilfarge som egentlig ikke er beregnet på ull.... skal si det ble en knæsj farge!!! Nå kan jo Dylon farges på 40 grader. Men hva er det som egentlig gjør at den ikke skal brukes på ull? ødelegger den fibrene eller noe sånt?
prekæs Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Det går an og har gjort det flere ganger. Husker ikke merket men mulig det var dylon. Det er en annen fremgangsmåte enn til bomull, men står godt forklart i bruksanvisningen. Stusset litt på at jeg skulle bruke høy temperatur riktignok. Plaggene ble fine og krøp ikke.
¤ LilleMi ¤ Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg farget det på vanlig 40 graders vask, ikke ullprogram...får vel litt hardere medfart men det så nå like fint ut:) det står på pakken at det ikke skulle brukes til ull o.l...
prekæs Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Det kan vel tenkes at den fargen du har brukt ikke anbefales til ull pga innholdet. Blir som å vaske ull i blenda, hvis du skjønner. Likevel. Resultatet kan bli bra. Mwen det kan også tenkes at det ikke blir fargeekte, muligens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå