Gå til innhold

Til dere 2 gangs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken uke kjente dere noe til den lille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, hvordan skal jeg si dette.. Jeg kjente liv igår, da mener jeg masse liv. Den siste uken har jeg kjent noe rart, men tenkte at det var fysisk umulig siden jeg var så "kort" på vei, sikkert bare ønsketenkning. Men igår, så kjente jeg det skikkelig flere ganger. Jeg bare visste da at det var babyen, ingen tvil.

Jeg trodde igår at jeg bare var 14+2, men idag var jeg å svelget slange og da tok de UL først. Fikk se babyen og han spurte hvor langt jeg er på vei, ca 14 uker svarte jeg. Nei, det var jeg ikke, jeg var nok noen uker lengere. Han sa han var ingen spesialist på akkurat dette, men han trengte ikke å være spesialist for å se at jeg var nok litt lengere ja.

Jeg tenker/gjetter at jeg er 16-17 uker denne gangen da jeg kjente liv første gang. Da jeg gikk med første mann, var jeg 19-20 uker, hvis jeg ikke husker helt feil.

Har du kjent noe til din lille enda? Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Så spennende da, og se hvor langt du egentlig er? :) Jeg tyvtitter innom 2. trimester... Er ikke mere enn 11+1, så det er en uke til jeg blir fast medlem på 2. trimester ;) Jeg har ikke kjent noenting enda... Er jo altfor tidlig det nå, men jeg gleder meg så masse til jeg kan kjenne noen tegn fra den lille der inne :) var på tidlig UL i uke 7+3 og så ei lita reke... Skal igjen til mandag da jeg er 11+3 og gleder meg til å se hvor mye spiren har vokst og om hjertet fremdeles slår :)

Skrevet

Ja, er veldig spent. Var på innvendig UL for noen uker siden, og da var det "bare" en liten sak som vifta med armene og bevegde seg litt. Idag så sutte han på tommelen, snudde seg ut med ansiktet i profil og plutselig vendte han ryggen til oss :P Det var helt fantastisk. Skal ikke på ordinær UL før 10 november, blir lenge til neste gang jeg før se den lille.

Slik var det første gang også, fikk i utgangspunktet termin 16 november. Og på ordinær UL ble den flyttet til 9 november. Var på ny UL lengere ut i svangerskapet, fordi de måtte holde øye med noe, og da ble termin satt til 4 november. Og han kom 8 dager før termin. Ser nesten ut som om at det blir litt forandringer denne gangen også.

Er det noen spesiell grunn til at du skal på ny UL nå? Men så gøy det blir da :) Alt er sikkert helt bra med den, du har bare med å glede deg!=)

Skrevet

Og når kjente du liv da du gikk med første mann? Du kjenner det sikkert litt tidligere denne gangen, det er jo en trøst i den lange ventetiden.. Synes de første 12 ukene var laaaange.

Skrevet

Jeg kjente liv med 2.mann i uke 13(!!!!!)

1.gangen kjente jeg liv uke 19.

Denne gangen ca uke 15.

(2.mann er en liten villbass den dag i dag;)

Skrevet

Jeg har kjent liv daglig siden uke 15.

Med 1.mann kjente jeg liv fast fra ca uke 17.

Virker som om jeg får ganske viltre barn for både snuppa og denne var/er veeeeeeldig aktive i magen:)

Skrevet

Førstemann ca uke 19-20.

Denne gangen ca uke 16. Men morkaka ligger forran mot min mage så kjenner det ikke så tydelig som forrige gang. Kjente mest bevegelser til å begynne med. Rundt uke 21 tror jeg det var så begynte jeg å kjenne spark.

Skrevet

Hei:o)

Med første mann så kjente jeg det fra uke 16.En vilter jente er hun enda:o)

Og nå kjente jeg det fra uke 13,men hadde då lurt på om det var noe annet en luft jeg kjente en uke før.Men hos meg ligger babyene helt ute mot huden,og får derfor også veeeldig tidli mage.Denne gang fikk jeg også høre hjertelyden i uke 12.Det var kjekt:) Sist var det ikke før i uke 15.

Tror det kommer veldig ann på hvordan du bærer barnet:o)

Skrevet

Med førstemann kjende eg det i veke 20

Denne gangen har eg kjent dagleg liv sidan veke 14

Skrevet

Hvordan har det kjent ut?

Skrevet

17 første gang, 14 denne gang..er bare 80% sikker på at det ER spiren jeg har kjent da... Jeg tør liksom ikke være for skråsikker :)

Skrevet

Første gang kjente jeg det i uke 18-19.

Denne gangen har jeg kjent liv siden uke 13, men ikke hver dag den første tiden. Veldig ofte jeg ikke var sikker på om det var liv jeg kjente til å begynne med, men ca 2. hver eller hver 3. dag. Siden uke 16 har jeg kjent liv hver dag.

Forrige gang hadde jeg morkaka foran så da kjente jeg ikke så mye liv og mest på sidene av magen. Nå har jeg morkaka bak og kjenner mye mere liv, men kanskje det er en (enda) aktivere unge denne gangen da.

Skrevet

litt usikker men uke 17 var jeg helt sikker iallefall.

Skrevet

Er i uke 16 og kjente den store møllen i magen første gang for ca 1 1/2 uke siden. Nå er bevegelsene helt distinkte på kvelden når jeg har roet meg i sofaen med strikketøyet.

Ventet veldig lenge for å kjenne noe - er ikke noe gøy med den "ekle" perioden mellom kvalme og konkret mage og bevegelser. Men deilig når det kommer!!

Skrevet

første mann var jeg 19uker når jeg kjente d første gang!

denne gangen var jeg 13uker! kjente det bare et par ganger de første ukene, men fra uke 15/16 har jeg kjent liv hver dag!! masse liv :oD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...