Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aiden har blitt forkjølet igjen, og i morges når han våknet hadde han en stor blemme på overleppen(kanten på leppen). Men jeg kan ikke se at han er noe hoven, men han er urolig og sover lite. Kan dette være forkjølelsesår? Må sies at han er snørrete og bruker smokk, så jeg tenkte at smokken kunne ha gnidd mot leppen der men den går egentlig lengre opp smokken da.

Jeg bare lurte for det var så merkelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være smokken. Ser på min jente at når hun slikker seg rundt munnen, så blir hun fort sår. Og viss smokken har ligget og "gnikket"borti, kan det jo være det. Du får nesten bare vente og se, for jeg tror ikke det er noe å gjøre med det..

Skrevet

Tipper det enten er en ammeblemme, eller herpes (som også kaller forkjølelsessår). Om det er en ammeblemme forandrer den seg ikke, men kan gå fort tilbake og komme igjen, men like stor og ikke væskende. Er det herpes så utvikler det seg og blir sårt og kan væske, det kommer etter noen dager rur på og ungen kan ha tydelig ubehag. Det finnes gode medisiner mot herpes, men ved førstegangsutbrudd på små barn bør man kontakte legen. 75% av den voksene befolkningen har herpesviruset, og 80% av disse smittes i småbarnsalder, men ikke alle får utbrudd senere i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...