*Darkspotted* Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 jeg skal flytte nå. til en tre-roms leilighet sammen med min snart 2 år gamle sønn. i tillegg venter jeg en jente i mars. jeg går på skole og lever på overgangssønaden. leien ligger på 7000 kr mnd. har jeg rett på bostøtte? noen sier jeg har og noen sier jeg får ingenting til leien. sosialkontoret har flyttet så har ikke fått vært der enda. bare lurer på om det er vits i å gå der..
smilan Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg hadde søkt på alt jeg kom over jeg.. Tviler på at jeg har krav på bostøtte, men skal da søke.. Ja seff skal du det å.. Lykke til :-)
Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 For å ha rett til bostøtte må du enten motta en eller annen form for trygdeytelse, eller ha sosialhjelp som eneste inntekt. Sjekk husbanken.no for mer info..
mamman til pia, eli og mari Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 du må søke om det, ta kontakt med husbanken for og få søknad sjema, jeg vil nok tro at du vil få invilget noe bostøtte siden du har barn
Mamma til lille M&L Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 At du ikke får bostøtte dersom du ikke er trygdet eller lever av sosialhjelp stemmer ikke. Du kan ha krav på bostøtte dersom du har barn under 18 år, noe du jo har. Det som vil avgjøre om du får bostøtte eller ikke er størrelsen på inntekten din iforhold til husleien. Vil nok anta at du får bostøtte dersom du ikke har veldig høy inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå