Gå til innhold

hvor mye veier en nyfødt grisunge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2-3 kg??? Må være noen svære grisunger som kommer til verden der dere bor :-) Svigerfaren min er smågrisprodusent så jeg har sett mange nyfødte griunger i mitt liv. Kan da umulig være mer enn kiloet? En smågriskull er jo ofte 10-15 grisunger, nekter å tro at hver enkelt veier 2-3 kilo.

Skrevet

Ok, spurte mannen min. Han visste ikke sikkert, men 1-2 kilo. Var litt pessimist jeg da. Men viss du tenker i forhold til et nyfødt barn, så er de jo myyyye mindre.

Skrevet

jeg vet egentlig hvor mye en grisunge veier, det er bare det at jeg kommer ikke på det... enten veier de en halv kg eller en hel kg... hm... finner det ikke i bøkene her heller og klarer ikke å søke det fram på nettet :)

2-3 kg er det i alle fall ikke...hehe

Skrevet

Jeg fant det på nett, og jeg var ikke pessimist allikevel. Det rette svaret er 0,5 kilo.

Skrevet

var det jeg trodde også :)

flink til å søke du! tusen takk :)

Skrevet

Ja, da bommet han kraftig på 2-3 kg. Er kanskje fulle av vektsthormoner grisene her i bygda....

Skrevet

Genmanipulerte griser hos dere Gutsbestebarn ;-)

Det er nok heller halvkiloet ja, som nevnt over her..

Skrevet

Alle de grisungene jeg har tatt i mot har vært rundt 1/2 kg ja. Ikke store kroppene når de kommer nei, med tanke på hvor svære de blir etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...