Klar=) Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Trenger noen råd her. Jeg har ei jente på 4år og hun har vært med deg i stallen fra hun var liten og aldri reagert på det. Vi har hatt egen hest fra hun var født. Hadde en liten pause nå i sommer, og fikk nylig ny hest. Jenta har vært med en del i stallen, men jeg syns hun blir så snufsete etter på. Nå har hun vært sammenhengende forkjølt siden jeg fikk hesten... Ikke noe røde øyne, men hun er snufsete. Kan dette være allergi? Noen andre her som har barn som reagerer på hest?
nicknavn Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Kan være at hun ar utviklet allergi mot hest, men det kan like gjærne være at hun regerer på støvet i stallen og mot høy. Har du prøvd å gi henne saltvannspray og få renset nesen, når hun er i stallen og etterpå?
Klar=) Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2008 Har ikke prøvd saltvannsspray nei.. Men det skal jeg gjøre. Takk for tips:) Vi har jo katt også og hun styrer mye med den, men har ikke merket at hun reagerer på det.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Høres mer ut som høysnue enn allergi mot dyr. Og dere har sikkert halm og høy inne hos hesten? Forsøk med å la henne møte hesten nå, ute, uten gress og høy ute (strigle godt først), og se om hun er like snufsete etterpå. Ta uansett kontakt med legen, hun kan få antihistamin som demper reaksjonen. Det høres jo ikke ut som om hun er veldig allergisk og plaget, så en daglig dose antihistamin vil nok holde det i sjakk, bare dere passer litt på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå