Gå til innhold

Søskeforsøk... Noen som har lykkes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Vi fikk en liten jente i oktober 07 som ble til ved ICSI-metoden. Vi klarte det heldigvis på første forsøk. Nå skal vi til med søskenforsøk, og jeg lurer på hvordan det har gått med dere andre som har vært gjennom dette.. Vi har 8 på frys, så vi håper at vi skal få det til uten nytt ferskt forsøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei... Følte jeg ville svare på dette... Er litt fraværende i påvente av ett nytt forsøk sjø. Fryseforsøk vel å merke:O)

Vi fikk en gutt ved hjelp av icsi metoden i 2007 i trondheim. Tenkte siden alderen begynte å jobbe mot oss at vi skulle starte så raskt som mulig med søskenforsøk. Så i mai i år forsøkte vi på nytt. Vi hadde ingen egg på frys (det klaffet på første icsi forsøk hos oss også), måtte vi igang igjen med hele prosedyren. Vi fikk ingen egg på frys denne gangen heller... Og det endte i negativ resultat. Ble nytt forsøk i høst som også resulterte i negativt resultat, men med tre egg på frys:O) Så i november skal vi til med fryse forsøk. Er utrolig spent!! Så der har du oss:O).

Ps... Har en venninne som fikk det til på første forsøket da, og fikk tvillinger på første frysesøskenforsøk! Så det kan gå helt supert om eggkvaliteten er bra. Hos oss har vi problemer med at eggene ikke deler seg etter befruktning, så har ett dårligere utg.pkt... Men sånn er livet...

Ønsker dere super masse lykke til..

Når skal dere igang forresten?

Skrevet

Hei! Vi skal sannsynligvis også i gang med isci-forsøk etterhvert, så det er veldig oppmuntrende og høre at det klaffet for dere på første forsøk!!! Er veldig spent!!

Skrevet

Her kommer en solskinnshistorie :)

Fikk ei nydelig IVF jente i 2005 etter første forsøk.

Fikk en nydleig ICSI gutt i 2006 etter første forsøk.

Så skjedde det som ikke skulle kunne skje i følge legene (Under 0,05% sjangs). I julen i fjor fikk alle omgangssjuken, men bare jeg holdt det gående i flere dager. Var så trøtt å sliten at jeg ikke viste fram eler tilbake og hadde ikke lyst på sjokolade (noe som er uhyre unormalt for meg, faktisk kun under graviditet)....tenkte jeg fikk ta en test bare for å slippe tanken om å være gravid for det kunne vi jo ikke få til...Den var positiv!!! Så nå sitter vi her med ei nydelig jente til!

Tenk for 5 år siden, etter to års hjemmeprøving, var det slett ikke sikkert at vi skulle klare å bli foreldre og i dag har vi 3!!!

Ønsker deg og alle andre her inne masse lykke til!

Klem

Skrevet

Godt å høre at det klaffer for noen:) Jeg er egentlig mer redd denne gangen enn da vi hadde ferskforsøket vårt. Har mistet en gang i mellomtiden og vet litt mer hva i mister!! Men det er bare å krysse fingrene og satse på at det går bra. Er vel ikke annet å gjøre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...