Gå til innhold

Gutten min har fått store utslett i ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han fikk noen små røde prikker for noen dager siden, og når vi sto opp i dag så hadde han et stort (på str med et kronestykke) ujevnt, rødt utslett under det ene øyet. Kan ligne litt på eksem, samtidig som at det ikke ligner på det. Ble litt dumt forklart, men vet ikke hvordan jeg skal få sagt det på annen måte.

Noen som kan gi meg noen tips på hva dette kan være? Han er 14 mndr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm..... Høres kanskje litt ut som atopisk eksem?

Skrevet

Kan det komme sånn plutselig da? Har ingen erfaring med atopisk eksem. Får søke opp litt og se om jeg finner noen bilder av det.

Skrevet

Det virker forresten ikke som at det klør. Men jeg så på eksemskolen.no nå, og da ligner det litt på atopisk eksem trinn 1.

http://www.eksemskolen.no/?page_id=11

Det nederste bildet der kan det ligne litt på.

Skrevet

Kan høres ut som atopisk eksem. Men det kan også høres ut som brennkopper. Google og se!

Skrevet

Brennkopper er det ikke. Men kan atopisk eksem komme sånn plutselig?

Skrevet

Ja, det kan komme ganske plutslig, fra å være små prikker til å bli større. Prøv hydrokortison fra apoteket...Hvis du er sikker på at det er atopisk eksem.

Skrevet

Nei, er ikke sikker i det hele tatt. Har ingen erfaring med eksem, så jeg er veldig usikker. Kan de vite noe om det på apoteket kanskje? Eller må jeg vente til mandag og ta han med til legen?

Men atopisk eksem klør, gjør det ikke? Det virker ikke som at dette her klør i det hele tatt.

Skrevet

Det klør ofte, men ikke alltid. Det er nok smart å dra til legen, så du ikke gjør noe galt. Du kan jo smøre inn med en fet krem så lenge, det lindrer hvis det begynner å klø. NB! Parfymefri!

Skrevet

Ok. A-creme, går det greit å smøre med den eller? Huff, føler meg helt blank på dette området her. Ingen i familien har noen slags type eksem, så jeg har ingen erfaring med det i det hele tatt.

Da blir det lege på mandag morgen.

Tusen takk for svar!

Skrevet

a-creme er supert så lenge! Lykke til! Håper det ikke er atopisk eksem og at det går over fort. Atopisk eksem er noe dritt! Hilsen en fortvilet mor til en sønn med mye eksem!!

Skrevet

Takk for det! Vi krysser fingrene for at det bare er et forbigående utslett!

Skrevet

Var til legen for noen dager siden med gutten vår. Han hadde mye utslett i ansiktet og hadde hatt det i flere uker uten at det ble bedre samme hvor mye i smørte med gode kremmer. Det heller virket ikke som at det klødde og plaget han, men så jo ikke videre pent ut. Lignet også på det nederste bildet i linken din.

Legen trodde det var sopputslett og sa vi skulle smøre på Dactakort to ganger for dagen i en uke så trappe ned til en gang og til slutt annen hver dag til det var helt borte.

Har smørt han med denne salven i et par dager nå og synes alt vi ser bedring.

Her ble utlsettet mer rødt og hissig rett etter at han hadde spist. For så å se litt bedre ut igjen etter noen timer.

Skrevet

Dactakort er reseptfritt, men ville nok ha tatt en tur til legen før jeg startet med det slik at en ikke feilbehandler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...