Gå til innhold

Min stemor.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag satte jeg inn annonse i lokalavisen om at vi har fått en datter og at vi hilste til besteforeldre osv.

Nå er min stemor snurt for at vi ikke hilste til henne også i annonsen. Og det virker som om hun rett og slett forlanger at hun skal blir kalt bestemor.

Jeg og min samboer har snakket om hvilken tittel våre steforeldre skal ha, og det blir sikkert bestemor og bestefar. Men syns bare det er utrolig frekt at min stemor FORVENTER det av oss!!

Er det bare jeg som syns hun blander seg litt for mye oppi det?? Aner ikke hva jeg skal si til henne egentlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du kaller henne din stemor antar jeg at dette er ei dame som har vært i livet ditt en god stund? Da synes jeg ikke det er det granne rart at hun er skuffet over å ikke bli tatt med i hilsenen og at hun synes det er naturlig å være bestemor for dette nye barnet. Kan du ikke være glad for at hun vil elske denne lille babyen din som sitt eget barnebarn da isteden for å bli så sint for alt mulig?

Skrevet

Kommer jo litt an på hvilket forhold dere har til henne. Men skjønner på et vis at hun ble litt skuffet over at dere ikke hilste i annonsen. Kanskje hun rett og slett følte seg ekskludert fra familien...

Men å forvente å bli kalt bestemor... Kanskje litt drøyt? Men som sagt, kommer jo an på forholdet mellom dere...

Skrevet

Jeg aner ikke hva forhold du har til henne. Men du er jo ikke helt grei da. Alt skal gå på dine premisser. Hun skal bare være glad til hun blir kalt bestemor etc. Hvis du har et greit forhold til henne så synes jeg du skal inkludere henne ikke bare når det passer deg.

Skrevet

Hun er gift med min far og de har to barn sammen. That`s it i mine øyne. Forholde mellom oss er så som så. Min stefar (og min samboers steforeldre) forventer ikke noe besteforeldre tittel.

Jeg vil ikke ha henne som bestemor mest fordi hun legger seg oppi og blander seg i livet vårt. Og stikker nesa si der den ikke bør være...

HI

Skrevet

var din manns steforeldre og din stefar nevnt i annonsen? i såfall skjønner jeg jo selvfølgelig at hun blir fornærmet, men hvis ikke har hun ingen grunn til det, da er det likt for alle. og om jeg hadde hatt en stemor, tror jeg ikke jeg ville kalt henne for bestemor til barnet mitt uansett, bare ved navn. hun er jo tross alt ikke biologisk i slekt med verken deg eller barnet.

Skrevet

Jaja- er ikke så lett for deg heller å holde tunga rett i munnen med diverse steforeldre heller! Noen ganger blir jeg litt matt at alle tingene vi må ta hensyn til når man har skilte foreldre med nye partnere. Det er ikke alltid de skjønner at Vi faktisk ikke har valgt situasjonen med å ha 4 foreldre hver, og at det derfor kan skje litt "rare" ting fordi det ikke er så lett å forutse alles ønsker og behov!

Min samboer har ikke skilte foreldre, de er farmor og farfar

Min far + ny kone: bestemor og bestefar

Min mor+ ny mann: morfar og mormor

Avtalte det her på forhånd jeg da sånn at ikke det skulle bli noe kluss. Men neimen ikke alltid så lett............

Skrevet

De er jo gift og har til og med to barn sammen, så høres ut som hun har vært i familien ei stund.. og da synes jeg ærlig talt at hun er ei slags bestemor, så skjønner hun ble skuffa..

Skrevet

Min far er død, så jeg fant det helt unaturlig at min stefar skulle bli kalt morfar. Barna mine hadde jo en morfar og når jeg snakker om min far er det morfar. min stefar fikk derfor tittelen bestefar. Altså mormor og bestefar.

Bf sin far er også død, så der er det farmor.Hun har ingen ny mann.

Min nye samboers foreldre er bestemor og bestefar xxx.

Så det blir

Mormor og Bestefar

Farmor

Bestemor og Bestefar xxx

Hehe, litt og holde styr på ja...

Ingen har "krevd" noen titler, men det har blitt snakket om og avgjort av oss.

Skrevet

Glemte helt å spørre, men kan det ha vært at din stemor ble fornærmet fordi hun ikke anser seg selv som bestemor og dermed ble snurt over at dere ikke nevnte henne med navn?

Jeg ser du skriver at dere hilste til alle besteforldrene. Da virker det på meg ikke som hun krever noen besteforeldre-tittel, men at hun var lei seg for at hun ikke ble nevnt med navn? Kanskje du skal forklare henne at hun inngikk i den hilsen på lik linje som de andre:-)?

Hilsen anonym over

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...