Gå til innhold

ærlig talt..

Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda

Anbefalte innlegg

Gjest det spirer og gror - FØDEKLAAR
Skrevet

sjekk denne linken...

har ikke peiling på hva jeg egentlig mener jeg? artig med innspill fra dere.. hva hadde dere gjort? :-p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og linken finner vi??... :-)

Skrevet

Det hjelper med linken ;o))

Skrevet

jada jada... hihi ;-p

Skrevet

.. blir forresten veldig glad hvis noen av dere gidder å se på det andre innlegget mitt også... :-$

Skrevet

Jeg ville nok stoppet det. For meg føles det ikke riktig at barnet mitt skal leke sånn med andre barn. Synes egentlig at den seksuelle utviklingen ikke skal foregå sammen med andre barn. Men at barnet skal utvikle seg på egen hånd i eget tempo.

Men hadde nok ikke kommet til å stoppet det på en måte som får barnet til å føle skyld eller skam...

Skrevet

jeg tror nok jeg er ganske enig med deg. vil ikke at mine barn skal forbinde seksualitet med noe negativt, men vet ikke hvor komfortabel jeg hadde vært han skulle stått å "utforske" tissen til venninna eller vennen for den del, liksom... :-p

Skrevet

Hvis vi foreldre føler det ukomfortabelt, er det jo fordi vi forbinder tisser med sex. Og barna vil jo ikke se på en tiss på den måten.

Det kommer såklart an på alder på barna, men la oss si at jeg hadde kommet over en slik lek når sønnen min er 4 år, så hadde jeg nok ikke brutt inn. I den alderen er det jo nysgjerrighet som styrer ting, og de sjekker jo ikke hverandres tisser for å tilfredstilles på noe vis. Man skal jo la barn få oppleve, prøve og få svar på alt, og da syns jeg faktisk at det burde være rom for slik lek og. Men det er klart, at man må følge med. Det ene barnet kan jo være mer ivrig på slik lek enn det andre f.eks....

Skrevet

jeg vil ikke stoppe det, så fremt jeg føler at begge ungene er komfortable med det.

Det er jo helt normalt og ikke farlig, vil påstå at alle har vært der?

leste om ei på et annet forum som fant våte flekker på lakenet til sønnen sin(noe eldre enn de vi snakker om nå) og ville snakke til han om det.

Synes det blir feil, hva om gutten har utløsning mens han sover? skal hanføle skam for det?!

Hvorfor skal vi få ungene til å føle skam bare fordi vi vet hva man kan gjøre?

Skrevet

som jeg nevnte ovenfor, så vil jeg absolutt ikke at mine barn skal hverken føle skam eller forbinde det med noe negativt.. men JEG personlig synes det hadde vært litt ubehagelig...

Skrevet

Det er greit at vi som foreldre ville syns at det var ubehagelig. Ville sikkert ikke hoppet av glede jeg heller dersom jeg kom over slik lek. Men det vil allikevel ikke si at vi av den grunn må blande oss inn. Med kropp som alt annet, så er dette noe barna må få finne ut selv, innen rimelighetens grenser så klart.

Selv vokste jeg opp med en mor som var veldig avslappet og rolig da det kom til kropp og seksualitet, og det tar man jo med seg i voksen alder. Spesielt hos jenter så er ofte seksualitet tabubelagt, og det er vårt ansvar som foreldre å bryte ned tabuet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...