Gå til innhold

Hodepiiine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt det før i svangerskapet, men i går og i dag har jeg hatt veldig hodepine.

Noen med liknende problem som har noen gode råd? Har ikke så veldig lyst til å ta smertestillende..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig ingen her inne med hodepine og gode råd?

Skrevet

Har hatt mye migrene etter jeg ble gravid - mye mer plaget nå enn jeg var før. Slapp av på et kjølig og godt luftet rom. Gå en tur - frisk luft er bra. Drikk mye vann og spis frukt. Ellers så er vel mitt aller beste råd paracet igrunn. Det er det eneste som gjør at jeg får en blund på øyet de dagene/netten jeg er mest plaget..

Skrevet

Er du langt på vei da? Viktig å få sjekket blodtrykket, fordi hodepine kan være et symptom på høyt blodtrykk. Jeg hadde veldig pannehodepine i mitt forrige svangerskap, da jeg hadde veldig høyt blodtrykk.

Når det gjelder råd ellers kommer jeg ikke på noe revolusjonerende... Hold rommet kjølig, kald klut på panna, drikk masse vann, vær forsiktig med sukker...

God bedring i hvert fall! :)

Skrevet

Takk for gode råd :)

Jeg drikker nok kanskje litt lite vann..

Jeg var også inne på tanken på høyt blodtrykk, siden jeg er 28 uker på vei, og jeg har følt hodepinen mest i pannen. Men jeg var hos jordmor i går og alt var fint med blodtrykk 128/68.

Jeg klarer fint å leve med hodepinen egentlig, bare jeg vet at det kan være normalt å ha det så sent i svangerskapet. Jeg har også fått tilbake kvalmen litt så det kan være at hormonene slår inn igjen. Samboeren min er mindre ivrig til å rose mitt perlehumør nå enn han har vært tidligere i svangerskapet for å si det slik :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...