Gå til innhold

Argumenter for og mot prevensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt inspirert av den reklamen over for hormonfri prevensjon. Jeg har i alle år gumlet piller, og det syns mannen min har vært veldig greit (dah). Men i fjor fikk jeg en følelse av at kroppen min syntes det var nok rare hormoner i kroppen, og satte ned foten. Ja til mannlig kutting av tråd, tenkte jeg. Men mannen min mener at faren for kreft i prostata er mye høyere ved sterilisering. Og mine tall om blodpropp og annet for modne kvinner, faller foreløpig for denne kreft-teorien.

Dermed er vi stuck med vår felles uvenn Kondomen, bare fordi ingen av oss tør gjøre noe ordentlig,- jeg nekter sterilisering fordi jeg ser på det som en stor, unødvendig greie der han bare kan klippe litt. Og han sverger altså til kreft-teorien. Og ingen av oss har lyst til å bruke 4500 kroner på hormonfri prevensjon til meg.

Noen med gode argumenter? (helst i min favør, men alle innspill mottas med takk)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får skikkelige humørsvigninger av hormon-preparater... Har heller ikke noe særlig lyst å "tukle" med kroppens hormoner på den måten. Jeg brukte kobberspiral, og var kjempefornøyd med det. Et flott alternativ til hormon-preparater!

Forresten den pearly var jo billigere da...

Skrevet

Pearly var billigere, men sikkerhet og brukervennlighet var jo ikke akkurat det...

Brukte Persona (sånn tisse-på-pinne-og-se) for 12 år siden,- det viser seg å ha vært russisk rullett aktig. Hva vet vi om 10 år om disse? (Eller noe annet, forøvrig)

Skrevet

Tror menn synes et slikt inngrep går på manndommen løs. Det er på tide at mannfolk tar sin del av ansvaret. Stå på ditt. Det med tilførsel av hormoner skal man passe på hvis kroppen reagerer.

Skrevet

eller hormonspiral kanskje? Det er jo hormoner, men det er bare gestagener - ikke østrogener og de virker kun lokalt.

Skrevet

Jo, forsåvidt. Har hatt hormonspiral i noen år, og det funka helt til det dukka opp mange cyster. Tipper det blir større mens med hormonspiral. Eller?

Skrevet

Det er litt greia mi,- jeg har hatt to kjipe svangerskap med forsåvidt OK fødsler,- jeg syns det er hans tur til å ta et tak, om du skjønner. Han skjønner det ikke,- det er jo ikke hans feil at ikke han kan slite med bekkenløsning....

Skrevet

Jo. Blødninger og kanskje menssmerter blir ofte sterkere med kobberspiral, men det kan jo være verdt et forsøk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...