Lille my ;) Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg går nå i en 94% stilling og lurer på om jeg skal øke den til 100% for å få bedre utbetaling under permisjon. Men var det sånn at man må ha gått i den i 6 mnd før man går ut i perm??
Mia29 Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Det kan være du får noe reduksjon, men det vil trolig likevel lønne seg for deg å øke stillinen din da de vil gjøre en snittregning tilbake i tid. Jeg leser det er litt forskjellig hva man sier er standard beregningsgrunnlag på denne siden. Jeg er vant med at man tar utgangspunkt i de siste tre månedene du har jobbet. For mange vil det derfor lønne seg å øke stilling. Noen ganger så kan man be om lenger beregningsgrunnlag dersom de tre siste månedene har vært atypiske, men det er sjelden de velger en løsning som går i din dissfavør etter hva jeg forstår på de erfaringene jg har lest her inne. Ellers vil jeg anbefale www.nav.no Det kan også være lurt å forhøre seg med fagforeningen din dersom du er medlem i noen fagforening. De kan ha erfaring med denne typen problemstilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå