ehtaner84 Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 hvorfor er det ikke fallsjermer til alle passasjerer i fly??
Skravlefruen med huleboer Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Hehe.. tenker det hadde tatt rimelig lang tid å festa dem på alle før alle var markell i tmat uansett ;-)
hit og dit Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Føler og det hadde vert meir hjelpsomt enn redningsvester ja.....men det er nok noko der ute som eg ikkje forstår....
Mom2Two Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Fordi det er er mellom himmel og jord enn vi tror? :-o
2 Sommerbarn Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Det er redningsvester i store fly fordi det kan redde livet hvis en lander i sjø. Trykket som er når en åpner dørene gjør at ingen kan hoppet vellykket ut fra et stort "vanlig" fly med fallskjerm
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Da holder det ikke lenger med at flyvertinnene, som nå er erstattet med tv-skjermene ,holder taler med bevegelser som viser hvor nødutgangene er og redningsvestene er. Da måtte de også ha gitt alle kurs i fallskjemhopp. Tror det tar mer enn 5 minutter....
solemio Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 HAhahahhahahaha, mom2two! Men seriøst,- hadde ikke alle tulla seg sammen i en stor klump hvis de skulle hoppe på likt? Og: hva skal vi med redningsvest på flyet Trondheim - Oslo? Hvor mye vann flyr man over der?
Mom2Two Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Men hadde det ikke blitt et såre kaos når over 200 passasjerer eller så, skal få med seg tax free varer, beauty bag osv og hoppe ut samtidig? Ser for meg at folk kommer til å vikle seg inn i hverandre.. Foruten at man vel dauer av trykket, og det er vel også ganske kaldt?
hit og dit Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 HAHAHAHAHA, økonomipakninga med Barcley er viktig serru! Satser forøvrig på å lære meg å bruke fallskjerm i lufta istadenfor å gå ned i bakken med flyet. Kor vanskelig kan det vera? Dra i den der snora og land med litt knekk i kne og hofteledd........e'kje astrofysikk.....hø hø
2 Sommerbarn Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Ja, rutefly innenlands kan ha opptil 300 passasjerer. Synes jeg ser 300 som aldri har hoppet fallskerm skal lære det på sekunder. I tillegg er ofte flyene så høyt oppe at det ikke egner seg å hoppe ut og farten er så høy at en ville blitt revet i filler. Det er også så stort press på dørene når flyet er i luften (opp mot 25 tonn) så lykke til med å åpne døren.
Norwegian by injection Skrevet 3. oktober 2008 #11 Skrevet 3. oktober 2008 Seriøst? He he....den var god!! Jeg har jobbet som flyvertinne.... Det er nok tryggere å la kapteinen nødlande istedenfor at alle hopper ut.
ehtaner84 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 3. oktober 2008 er det noe mennesker er eksperter på, så er det desperate forsøk på å overleve. om vi alle hadde hatt en fallsjerm så hadde ihvertfall JEG følt meg tryggere på flyet. når vi allerede vet at flyet er på vei ned i en katastrofe, så faller det ganske raskt. da er det jo bedre at kansjej 2/3 kommer seg ut med fallsjermen, selv om folk kansej ikke vet hvordan det fungerer så kan man få det til i en slik situasjon, tror nå jeg. istedenfor at alle dør. eller??
Skravlefruen med huleboer Skrevet 3. oktober 2008 #13 Skrevet 3. oktober 2008 hihi.. rølpefamilen.. har du fetisj for fly? ;-D Du sitter iallefall inne med en del faktakunnskaper som går mange hus forbi ;-)
Norwegian by injection Skrevet 3. oktober 2008 #14 Skrevet 3. oktober 2008 aussielove.....vet du at over 90% av folk overlever flyulykker?
ehtaner84 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #15 Skrevet 3. oktober 2008 nei, det visste jeg ikke det er jo fant da:) skal til australia serru, i januar, har flydd fram og tilbake veldig mange ganger, men akkurat denne gangen er jeg VELDIG NERVØS. nuttinuttinutt skal være med.
Mom2Two Skrevet 3. oktober 2008 #17 Skrevet 3. oktober 2008 Kan jo tilfeldigvis havne i Mjøsa da, Solemio!!! Hallo, man vet aldri liksom!!!
Mom2Two Skrevet 3. oktober 2008 #18 Skrevet 3. oktober 2008 Ja pokker, det er jo ren sannsynighetsberegning!!! Men jeg synes det skulle vært som med setebeltet da, at man har den på hele tiden så lenge man sitter i setet. Så kan man ha ekstraskjermer på do liksom, så man ikke sitter igjen med svarteper om man tilfeldigvis sitter og bajser når flyet går ned for telling...
Mom2Two Skrevet 3. oktober 2008 #19 Skrevet 3. oktober 2008 Trenger ikke være rakettforsker for å greie å dra i snora da:-p
Libido- Skrevet 3. oktober 2008 #20 Skrevet 3. oktober 2008 se for deg 2-300 personer i dødsangst skal få på seg fallskjerm og komme seg til hoppeluken på under 5 minutter.. Jeg og mannen satt å funderte på det samme på tur hjem fra tyrkia. Vi fant ut at det må være fysisk mulig. Men tror det er større tjangs å overleve en kræsj landing enn å bli trampet ihjel av halvfulle overvektige charterdamer.
Mom2Two Skrevet 3. oktober 2008 #21 Skrevet 3. oktober 2008 Men jeg har en sann historie fra en pilot her. En kaptein han brukte å fly en del med, hadde alltid med seg en slik turkey bag (altså en sånn diger stekepose man steker store ting i ovenen i) når han var ute og flydde (enten som kaptein eller passasjer). Han mente den ville hjelpe ham ved brann ol.:-p Så kanskje det er tingen., Selvmedbrag stekepose og amatørfallskjerm?
Mom2Two Skrevet 3. oktober 2008 #22 Skrevet 3. oktober 2008 De var der det kom inn den med at man må ha skjermen på hele tiden!
solemio Skrevet 3. oktober 2008 #23 Skrevet 3. oktober 2008 Mom2Two,- hadde det ikke vært like greit med spade? Så kunne jeg gravd alt jeg orka idet jeg traff bakken, i et febrilsk forsøk på å lande mykere?
Norwegian by injection Skrevet 3. oktober 2008 #24 Skrevet 3. oktober 2008 He he, de har slike fireblankets ombord....men tror ikke den funker som fallskjerm lol :-)
Libido- Skrevet 3. oktober 2008 #25 Skrevet 3. oktober 2008 de kan jo bare bremse litt.. det skal uansett kræsje liksom.. Jeg satte å leste mye betryggende ord før vi dro til tyrkia. Da var det flere steder som skrev: Man faller ikke rett ned, et fly kan fint seile i 20 (tror det var det) minutter.. hva så etter det da?? Okei.. "nå seiler vi i 20 minutter før vi styrter, bevertningen kommer med vintrallen og et supert tilbud på skrapelodd"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå