Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om du har sykt barn ennå og om du føler du har fått nok råd i matveien, men jeg tenkte jeg skulle starte en tråd med tips til deg likevel. Jeg husker så altfor godt hvor desperat jeg selv var når jenta mi ikke ville spise og drikke på flere døgn.

Gi henne akkurat det hun vil ha om hun virker å ville ha noe. (det var en jente var det ikke? :o) )

Saftis er bedre enn vanlig is siden den ikke inneholder melk (med tanke på slimdannelse).

Sjokolade er veldig ok å gi for å få opp blodsukkeret en anelse og det gir litt energi i en sliten kropp.

Kanskje har barnet lyst å gumle litt honni corn?

Potetgull eller skruer (salt type) er også veldig greit pga saltet i det hjelper å binde væsken hun får i seg i kroppen så hun ikke blir så fort uttørret.

All drikke er lov når de ikke er særlig lysten på vått eller tørt.

Vil hun ha brus så gi henne det. Det er bedre hun får enn at hun ikke drikker. Rist ut kullsyren først bare. Og ikke bekymre deg for at hun skal bli avhengig av brus for det er bare for noen dager på maksimum hun vil drikke det likevel.

Mot hoste og slim fungerer solbærsaft (servert både lunket og kald) like godt som efedrin hostesaft. Det sier til og med legevakten. Så har du ikke efedrin og trenger litt øyeblikkelig hjelp er solbærsaft greit å ha stående :o)

Skulle hun virkelig være vrang og mat absolutt ikke går inn, uansett slag, så er væsketilførsel utrolig viktig.

Det absolutt beste du kan gi hjemme da er en 50/50 blanding med eplemost og vanlig blå farris. Her kan det også være greit å riste ut kullsyren. Gi henne denne blandingen i små super og med 2-3minutters mellomrom en stund så hun har en sjans til å holde på det.

Slår hun seg helt vrang på drikke også er det greit å bruke en engangssprøyte (f.eks. en 5ml sprøyte) og sprøyte innholdet inn i munnen hennes.

Det høres jo helt forferdelig ut å måtte tvinge i de små drikke, men en har ofte ikke noe valg. For væsketilførsel må de ha.

God bedring til den lille og har hun allerede blitt frisk igjen så får du heller se det som at jeg tenkte litt på dere :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk:) Jeg fikk i henne brødskive av alle ting. Vi får i henne veldig lite drikke, men banan smoothie ser ut til å være det hun greier å drikke mest av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...