Gå til innhold

Hemorider...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag krøyp jeg til korset og spurte en apotekdame om hjelp til å bli kvitt hemoridene (har fått hele 3 utvendige, og de gjør innmari vondt). Hun hadde alcos-anal, men den lindret bare sa hun. Den som virkelig hjelper og tar dem bort var det kortison i, så hun ville helst ikke selge den til meg uten at jeg hadde hørt med legen min først. Gravide og ammende skal helst ikke bruke den, står det på den.

Jeg var jo hos legen i dag, men synes det er så pinlig, så tok det ikke opp... Skal uansett tilbake over helga, så da må jeg vel bare. Men hva gjør jeg i mellomtida? Hun på apoteket foreslo å smøre med salve eller olje for å lindre litt. Noen som har andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kommer noen trøstens ord! Jeg har brukt den alcos-anal i 4 uker nå, og det har sluttet å blø og klø, og jeg merker ikke noe særlig til den lenger. Så det er håp!:-) Har også vært veldig påpasselig med å ikke trykke når jeg er på do, og har spist linfrø morgen og kveld. Det har bedret litt på den harde magen. Legen min sa det var ok å bruke Scheriproct med kortison, men jeg var skeptisk pga alt jeg har lest på nettet, så har holdt meg til alcos-anal.

Skrevet

Tusen takk for svar, begge to!

Kanskje jeg skal prøve den alcos-anal greia likevel da? Det skader i alle fall ikke... Så litt på de kjerringrådene også, var et par ting der jeg kanskje kan prøve også. Begynner å bli skikkelig plagsomt nå, gruer jo for å sette meg ned...

Har ikke problemer med hard mage lenger da, heller motsatt... Men det gjør jo så innmari vondt - for er på do hele tida, og man må jo tørke seg...

HI

Skrevet

Har brukt alcos-anal og den funker fint på meg. Den lindrer kløe og har gjort at hemoroidene har trukket seg sammen. Smører etter hver avføring + morgen og kveld. Jordmoren min sa at den med kortison i er helt ok å bruke selv om man er gravid - det er veldig lite kortison i den og dersom man er veldig plaget er det bedre å bruke den. Har også brukt Ac3 Comfort som lindret og helet bra, men var litt klissete. Det er jo et helt naturlig produkt og helt ufarlig.

Fikk i tillegg et kjerringråd fra akupunktøren og det var å smøre et kompress med honning og legge den over hemoroidene og la det stå på 1/2-1 time. Det skal visstnok hjelpe, men jeg har ikke prøvd dette selv.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...