Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 forandrer mellomnavnet til barnet hun har fra tidligere forhold, slik at barnet da får hennes nye manns etternavn som mellomnavn og sin fars navn som etternavn. Altså at barnet tidligere hadde hennes pikenavn som mellomnavn, men det blir skiftet ut, fordi hun ikke lenger skal bruke det navnet hverken som mellom- eller etternavn. (Hun og bf har ikke delt foreldreansvar, og hun informerte om dette etter at navneskiftet var utført.)
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Det synes jeg er helt naturlig. Hvorfor skal barnet hennes hete et navn som ingen av foreldrene heter?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Synes det blir litt snålt vi da, for det er jo ikke barnet som har gifta seg inn i det navnet. Hadde det vært meg, så ville jeg heller fjernet det gamle mellomnavnet på barnet og latt h*n ha bare etternavnet til faren sin. Faren til dette barnet ble faktisk ganske såret over at dette ble gjort. Og enda mer såret over at han ikke fikk vite om det før etterpå. HI
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Detkommer vel helt an på..vanskelig spørsmål synes jeg
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 for meg blir det helt feil, om ungene mine skulle ha navn etter andre enn oss som er foreldre. det er ikke navnet som er viktig for tilhørigheten i den nye familien til jenta, det er mer hvordan de har det sammen.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Ja, ikke sant. Må nesten nevne at denne nye mannen er VELDIG opptatt av et perfekt ytre, og på en måte så var det nok ikke helt bra for fasaden at hun hadde et barn fra før. Så det er nok et forsøk på å være den "perfekte familie" dette her. Stefaren har også fått barnet til å kalle han for pappa. Jeg synes hele greia er veldig respektløs ovenfor bf. Og bf angrer som en hund på at han ikke fikk ordnet med delt foreldreansvar da de gikk fra hverandre (barnet er født før det ble automatisk delt foreldrerett når foreldre er samboer).
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Herregud så mye rart dere bryr dere med!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 det med navnet vet jeg ikke helt hva jeg synes om =P men det at stefaren blir kalt pappa er HELT feil, ungen har jo en pappa, herre gud, stakars bf.. jeg hadde blitt kjempe lei meg hadde sønnen min begynt å kalle en annen for mamma.. nei nei helt feil.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 hvor deltakende har denne bf vært da tror dere? siden han ikke har klart å få til delt omsorg en gang...... han høres ut som e skikkelig surv og kylling spør du meg! Helt naturlig at mor og barn har samme navn, og barnet hadde da ikke kalt stefar for pappa hvis han hadde hatt en biopappa som var tilstede i livet hans??? Stakkars, stakkars, stakkars..........pinglepung!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Min eldste sønn har samme etternav som faren sin,da vi ikke var gift og pappaen ønsket det. Nå er jeg gift og har tatt navnet til min mann,og våre to felles barn har samme etternavn som oss selvfølgelig.Kunne aldri tenkt meg å bytte navn på eldste,han er jo ikke min manns sønn. Hadde han ikke hatt kontakt med pappaen sin,pappaen ikke var interessert og ungen selv ønsket å bytte hadde det vært greit.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #11 Skrevet 3. oktober 2008 MItt barn har mitt etternavn som mellomnavn, og hvis jeg gifter meg med kommer jeg til å ha mitt navn som mellomnavn, jeg og!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #12 Skrevet 4. oktober 2008 Bf har vært veldig deltakende i barnets liv. De har har 50/50 deling på samvær, han er med på alt av møter i forhold til skole og er med på trening/arrangementer i idretten barnet er med på og slik. Moren har bestandig tatt han med i alle vurderinger og beslutninger som gjelder barnet deres (selv om han teoretisk sett ikke har krav på det uten delt foreldreansvar). Så han tenkte ærlig talt ikke på at det kunne bli et problem for han å ikke ha delt foreldreansvar, siden han og moren til barnet hele tiden har hatt et veldig godt forhold etter bruddet. Det var da hun giftet seg på nytt at problemene kom, men da var det jo for sent med tanke på å ha noe å si på navneendringen. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå