Gå til innhold

Noen her med mye kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange har dere ca i løpet av en dag og hvor på langt på vei er dere?

Hva sier lege/jm til dette? Kan dere jobbe, evt hvor mye?

Lurer litt da jeg til tider har veldig mye kynnere (hvert 3-4min i 2 timer på det verste). Lurer på om det kommer av trening hos fysioterapeut eller av jobb. Er 50% sm pga bekkenløsning alt, men har en hektisk jobb. Har hatt noen dager ferie nå og har merket lite til kynnerne. I kveld, etter to dager med jobb og en time hos fysio, har det igjen tatt det kraftig opp. Kommer ikke veldig regelmessig, men har en del av dem...

Litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dem, så greit å høre andres erfaringer. Er forøvrig 25+2 på vei med nr.2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,har veldig mye kynnere,har hatt et par dager nå med opp til rundt 30 pr dag,legen sier det er mye,men gjør ikke noe med det.jeg går hjemme.er i uke 34 nå

Skrevet

slet med det sist svangerskap. ble innlagt(en natt) i uke 25 pga veldig masse kynnere. eller jeg fikk en kynner når jeg reise meg, og den slapp ikke før jeg la meg ned igjen. så hvis jeg gikk i to timer, så var den der i to timer- gikk jeg i fem timer var den der i fem timer.

jeg ble sendt hjem igjen med disse beskjedne:

- ikke mer jobb i svangerskapet

-ikke hus arbeid

- ikke løfting

- ikke turer

- ikke trening

hvis du merker så stor forskjell på jobb og fri så tror jeg nok jeg ville bedt om å ble 100% sykmeldt for å se om det gir seg da.

og kommer de regelmessig, så ring føden.

og trening ville jeg hvertfall droppet.

kom forresten på at jeg hadde nedpress også da- kan hende det var verre da. det vet jeg ikke. følte de la mest vekt på magen. bare målte der nede.

er spent på hvordan det blir denne gangen. er i uke 16, og synes jeg har begynt med kynnere allerede. og litt nedpress+ menssmerter.

tror ikke kroppen min er lagd for å være gravid....

Skrevet

Uff, det hørtes virkelig ikke noe moro ut. Håper for din del at du slipper det denne gangen!:)

Jeg har heldigvis hverken nedpress eller smerter, men tenker å ta en pause fra fysio (som jeg forguder pga at bekkenet mitt blir holdt i sjakk). Funker ikke det må jeg nok be om mer sykemelding også, for dette er veldig slitsomt. Har nok mye mer enn 30per dag når det først setter i gang...

Har forøvrig vært i kontakt med føden i dag pga noe annet, men nevnte disse kynnerne her. Hun sa også at jeg måtte komme inn dersom de var hyppige... Men jeg synes det er utrolig vanskelig å vurdere hva som er hyppig osv. Nå f.eks har jeg lite (noen ganger i timen) så lenge jeg ligger i ro, men de raser på med en gang jeg går eller gjør noe annet...

Skrevet

kommer de mens du ligge rogså? de skal slippe opp når man slapper av. prøv å ta deg en lang dusj eller en varmeflaske på magen og se om det gir helt slipp da?! hvis de kommer mens du ligger, så ville jeg ringt føden igjen, hvis du ikke sa det i sted.

da jeg var inne i ke 32, så fikk jeg beskjed om å ta paracet også, det skulle hjelpe musklaturen i magen å slappe av, og det hjalp...... du kan jo evt prøve det.

Skrevet

Jeg var litt masete og ringte føden igjen... Synes det er greit å ringe en gang for mye enn en gang for lite (var heldigvis ei anna jm som svarte)..;)

Fikk beskjed om at så lenge jeg ikke har menssmerter eller smerter i korsryggen, så er det ingen fare selv om de kommer tett. Jeg kan derfor ta det helt med ro mente hun.

Tenker jeg skal gå og legge meg og satse på at jeg klarer å sove det av meg!:)

Tusen takk for svar, veldig kjekt å kunne høre med andre som har erfaring på området :)

Skrevet

var lurt å ta en tlf til:) bedre en gang for mye, enn en gang for lite.

håper det blir bedre i dag da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...