Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 anafylaktisk sjokk? Det er en alvorlig tilstand som i verste fall kan føre til døden. En kan også reagere allergisk med åndedrettsproblemer og hudutslett. Da kan en ikke få denne typen antibiotika igjen, for det er farlig. Er det noen som har reagert på noen av stoffene i narkose på samme måte? de kan heller ikke få dette stoffet de har reagert på igjen. Har noen tenkt på at slik er det med all medisin, men likevel bruker vi det daglig på våre sykehus og ellers i våre liv? Vi er avhengige av at medisin er der og hjelper oss. Har dere som er mot vaksine, noe imot å bruke annen medisin? Tar dere antibiotika ved halsbetennelse? Det er ikke nødvendig, men blir gjort likevel. Min mor er så gammel at dengang var det helt uvanlig å få medisin mot sånt som halsbetennelse. Og der er bivirkninger ved antibiotika også. Sikkert ikke alt som er like bra der heller. Kreft: ville dere tatt imot behandling i form av stråling eller cellegift? Transplantasjon; immunsuppresive medisiner resten av livet? Kan holde på til evig tid med dette, men hva velger dere som er motstandere av vaksiner av annen medisinsk behandling? Dere mener jo at ens eget immunforsvar klarer brasene selv.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg kan ikke snakke for alle som er imot vaksiner. Men jeg kan snakke for meg selv! Jeg unngår bruk av antibiotika med mindre det er helt nødvendig. Man kommer seg fint gjennom f.eks. øreverk uten antibiotika. Jeg ville ikke puttet dette inn i ungen min på forhånd, hvis det var en mulighet for at det kunne forhindre at h*n fikk øreverk senere i livet. Når det kommer til narkose er heller ikke dette noe som brukes m.m det er helt nødvendig. Vaksinering mot barnesykdommer, som ikke er alvorlige sykdommer for BARN, er ikke nødvendig. Derfor putter jeg ikke dette inn i ungen min. Hvor får du det fra at vaksinering (mot barnesykdommer) er nødvendig?
Mom2Two Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Ja, har reagert på antibiotika med anfaylaktisk sjokk. Tåler ikke sulfa-produkter. Men vaksinerer barna mine (og meg selv), tar annen antibiotika. Er selvsagt bekymret ved bruk av narkose, men det er bare sunt og normalt.
Mom2Two Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Når det er sagt, bruker jeg så lite antibiotika som mulig, men det er fordi jeg tror overbruk ikke er bra. Ungene har aldri fått antibiotika ennå, men det har heller ikke vært nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Hva betegner du som helt nødvendig for antibiotika(AB)? Lungebetennelse er jo også store sjanser for at kroppen klarer helt selv, sånn at du vet det. Ørebetennelse er sjelden en trenger antibiotika mot, så det "teller" ikke helt her. Legene er også restriktive mot å gi ut AB for dette nå. Gir du andre vaksiner enn MMR, da? Hvorfor i så tilfelle? Jeg personlig mener at de vanlige barnesykdommene er greie å ha som barn(har hatt alle selv), men de er ikke greie å få som voksen. Noe som i dag er en stor mulighet, nettopp pga vaksinene. HI
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Ja, det er det jeg mener. All medisin har bivirkninger, men en trenger dem der det er tvingende nødvendig. Også vaksiner, og jeg mener(med tanke på historien) at en trenger vaksiner mot de fleste ting en vaksinerer mot. SELV OM det av og til har bivirkninger en ikke ønsker. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå