♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Bestemor har i flere år vist at hun ikke alltid er helt med alltid.. Nå i det siste er det blitt litt verre. Jeg skulle ønske jeg hadde turt å tatt kontakt med legen hennes sånn han visste hvordan det ligger an. Men for at det skal være vits i så ville jeg gjerne visst om det finnes noe medisin som kan hjelpe henne..
Skravlefruen med huleboer Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Finnes nok desverre ingen kurativ behandling. Men det finnes jo en rekke medisiner som kan være med på å bremse utviklingen av demensen. Sammen med medisinene er demente avhengig av hjelp fra familie/slektninger i frohold til å finne enkle løsninger for å gjøre hverdagen lettere. Ikke for mange avanserte ting - huskelapper - enkle forklaringer - påminnelser osv.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Ja det brukes vel medisiner i behandlingsprosessen mot alzheimer og demens.. Men jeg tror ikke det er noen behandling som kan kurere.. Det er vel heller noe som kan lette symptomene. Legen til din bestemor har nok taushetsplikt så tror ikke du vil få noen svar der. Men du kan jo prate med din bestemor om dette?? =)
cherry coke Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Det finnes medisiner som bremser prosessen, men bra vil hun nok dessverre ikke bli. Alzheimers er en grusom sykdom. Får å få medisinene må hun nok gjennom grundig utredning.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Kontakt den lokale demensforeningen for hjelp, støtte og veiledning.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2008 Det hjelper ikke en dritt å prate med henne. Hun er sta og blir søren så fornærmet om hun blir "påminnet" om at hun har "dårlig hukommelse" som hun sier.. Hun vil ikke innrømme noenting om at hun er litt utafor. Hun snakker det bare bort og jeg får lengt noen skikkelig sure kommentarer om - "Lurer på hvordan du er når du nærmer deg 80 år....-" (Akkurat som om det har noe å si da.,...) Jeg ville bare bestilt en time til henne,siden hun allerede er litt pleietrengende i disse dager på grunn av en operasjon for 2 uker siden. Kunne jo lagd et påskudd om sjekk av operajonssåret. Da kunne jo legen og jeg tilfeldigvis tatt opp temaet demens/alzheimer. Hun lar meg få være med inn til legen,så jeg skulle nok fått legen i tale ang dette,viss det bare finnes noe medisin som kan stagnere dette her.
Gjest Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Dumle, om du er her, se førsteside på Aftenposten på nett i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå