Lullunutu Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Du kan besvime pga at livmoren er så stor at den kan stoppe noe blodgjennomstrømming... Tror det var noe i denne duren, har lest om det... I tillegg så når jeg nå ligger på ryggen er det tyngre å puste, har 5 uker igjen...
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Klipp og lim fra google! : "...Dette oppstår når mor ligger helt flatt på ryggen, særlig mot slutten av svangerskapet. Livmoren er da så stor at den kan trykke på hoved venen (vena cava) som fører blodet tilbake fra bena og opp til hjertet. Dette kan føre til at mor besvimer og at surstoff tilførselen til babyen blir dårligere. Heldigvis er vi slik laga at de fleste føler seg uvel før de besvimer så man får tid til å snu seg. Det aller enkleste er å legge en pute under den ene siden slik at du blir liggende litt på vippen. Alternativet er selvfølgelig sideleie med en pute under magen så det blir riktig behagelig! " Nå skal det og sies at ikke _alle_ opplever dette!
Mamma til lille M&L Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har lagt på rygg gjennom hele svangerskapet uten å føle det ubehagelig. Spurte jordmor om jeg burde la være å ligge på rygg, men hun sa at så sant jeg ikke føler meg uvel og svimmel av det, så er det ingen problem. Hadde hatt store problemer om jeg ikke kunne ligge på rygg, gale nok at det er utelukket å ligge på magen for meg
Bobla74 Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 Har heller ikke problem med å ligge på rygg. Noen sliter med dette Vena Cava problemet, men fått beskjed om at du vil merke det så fort du legger deg på rygg. Har fått beskjed om at det ikke er noe problem å ligge på rygg så lenge jeg ikke kjenner noe ubehag med det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå