Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 kan alle disse ha en viss innvirkning på rier?
Madamina Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Nei, det tror jeg faktisk ikke. Der er visst en del her inne som setter avføringsmidler på seg selv i håp om at det skal sette igang fødselen. Dersom du fortsatt har noe tid igjen til termin, tror jeg slikt er vås. Men greitt å få tømt seg dersom fødselen er igang. Husker ikke at det endret noe. Riene ble jo verre av seg selv uansett.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Legen min rådet meg til å ikke bruke lakserolje om jeg fikk forstoppelse av jerntilskuddet pga det kunne gi rier..KUNNE altså..ammehjelpen fråråder å pumpe seg FØR fødsel er skjedd pga dette også kan framskynde, noen som tror på det?
Madamina Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Stimulering av brystvorter frigjør oxytocin som virker smmantrekkende på livmoren (derfor får man gjerne vondt i livmoren ved amming etter fødsel). Jeg har også tro på prostagliner i mannens sæd MEN - bare i den grad det er med på å modne livmoren. Tror en fødsel setter igang når barnet er klar (dersom barnet ikke stresses av noe da, som f.eks overarbeidet mor eller sviktende forhold i morkaka pga røyking). Men ikke pump før fødsel, da mister du råmelka!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå