Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 De siste to-tre dagene har det luktet så sterkt av urinen min, synes jeg. Jeg kjenner lukten selv når jeg er på toalettet og tisser. Er det noen som vet hva som kan være årsaken til dette?
edvina har fått en gutt Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 drikker du nok? Er urinen veldig gul/mørk?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Hm, tror ikke urinen har vært veldig gul/mørk, men skal ikke si sikkert. Har kanskje drukket litt for lite de siste dagene. Har drukket mindre enn jeg pleier, så.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Hvordan det? Med forrige barn opplevde jeg ikke dette, og da fikk jeg en gutt. Det er ingen grunn til bekymring, da? Jeg var redd dette skulle bety at jeg har uvi, at det skulle være tegn på svangerskapsforgiftning eller noe. Men da er alt i orden?
Gjest Tale30 Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Nå vet jeg jo ikke om det er det samme, men jeg hadde det slik rundt uke 21. Det varte i noen dager også forsvant det igjen av seg selv..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg hadde det i begynnelsen av svangerskapet.. og drakk ikke for lite.. vet ikke hva det kan ha vært? Merkelig lukt, ikke stygg.. men helt merkelig.. ble nesten sånn som hunder blir når de lukter damer som har mensen... hehe
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #8 Skrevet 4. oktober 2008 jag venter gutt. urinen min har vært hel 'annerledes'; litt som du beskriver. veeldig gul, og noen ganger lukter den veeldig sterkt å. har 2 jenter frå før, med dei merka jeg ingenting sånnt...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #9 Skrevet 4. oktober 2008 Tale30, da er det sikkert samme greia da. Jeg er i uke 21 nå. Sjekket urinen min etter jeg skrev her sist, og den var ikke mørk/gul. Helt vanlig lys.
Mia29 Skrevet 4. oktober 2008 #10 Skrevet 4. oktober 2008 Hei! Lukt kan bety uvi. Det trenger ikke være det, kan jo også være for eksempel mat og og andre ting som endrer lukt på urinen. Jeg ville nok likevel ikke helt forkastet uvi teorien da mange lettere ser ut til å få dette når de er gravide. Hvis det ikke er lenge til du skal til legen så vil jo urinen bli sjekket der, men i mens kan det være greit å være litt nøyere på og drikke nok. Helst over 2 liter. (Vet det er vanskelig innimellom.) Prøv også og unngå for mye sukkerholdige drikker og gjerne drikk sure ting som juice hvis magen din tåler det. Tranebærkapsler er et kjerringråd mange sverger til ved uvi og som har god effekt. Vet ikke hvordan det er å ta disse når man er gravid. Selv har jeg brukt tranebærjuice med god effekt når jeg har hatt uvi utenom svangerskap. Da er urinprøven alltid bra innen jeg kommer til legen enda så sterke symptomene har vært.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #11 Skrevet 4. oktober 2008 Takk for tips. Lukter ikke like sterkt i dag, så håper alt er i orden. Ellers skal jeg til legen på tirsdag, så da får jeg vel vite hvis noe er galt. Det er iallfall ikke noe farlig, frykta først at det kunne være symptom på svangerskapsforgiftning - for da ville jeg ikke vente helt til tirsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå