Linnemy og prinsessen Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Fikk avslag om fødeplass på Rikshospitalet i dag. Har hørt det er veldig vanskelig å få plass der, så var vel i grunn forberedt. Men hva gjør jeg videre nå? De sendte jo søknadsskjema i retur. Må jeg kontakte lege igjen som må fylle ut nytt skjema, eller kan jeg bare ringe direkte til sykehuset jeg har som andrevalg? (Ullevål)
Pappalille Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Du sender det bare til det sykehuset du har som andrevalg ja =) Ring dem og få helt riktig adresse og slikt du.
Mia29 Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 På Ahus sine sider stod det veldig greit hvordan man søker og hva som gjøres ved evt. avslag. Der virket det faktisk som man kunne søke helt på egenhånd. Legen min ville ikke søke første gang jeg var hos han fordi han mente det var for tidlig. Men det kan jo da resultere i at man ikke får plass der man ønsker. For eksempel hvis man inderlig gjerne vil på Rikshospitalet som relativt sett har få plasser. Heldigvis ser det ut til at jeg har fått plass der jeg ønsker, men jeg synes informasjonen om hvordan dette fungerer har vært dårlig og veldig avhengig av legen. Har fått veldig varierende svar på om det lønner seg å søke tidlig for eksempel. Lykke til! Kryssr fingrene for at du får plass på Ullevål. Har hør mange som har vært fornøyde der )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå