Gå til innhold

hmm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 27 uker og 3 dager på vei.

har ikke fått engangs stønaden enda. burde ikke jeg få den nå snart?

er 3 uker siden jeg leverte søknad ca

har heller ikke hørt fra nav, har sendt de e-mail-

når burde jeg få stønaden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men alle papirer som har med barn/fødsel+++ har opp til 4 mnd behandlingstid i Rogaland, jeg ringte for å høre hvor og hvilke skjema jeg skulle fulle ut og hvor lang behandlingstid det var og fikk da den beskjeden...... Så du må nok bare ha litt tolmodighet eller så hadde jeg ringt inn for å høre hvor skjemaet ditt er i systemet for det kan de som svarer tlf se...

Lykke til.....

Skrevet

Er i uke 20 nå å ble anbefalt av nav å søke nå, å det har jeg gjort. Har hørt det samme som nevnt før her at det er opptil 4 mnd behandlingstid...

Skrevet

bor i kongsvinger. så da kan d vel ikke ta så lang tid vel? er jo ikke så mange i hedemark/her????????????

Skrevet

Fra Navs sider:

Når blir pengene utbetalt?

Engangsstønad utbetales vanligvis i forbindelse med fødselen/adopsjonen. Ved fødsel kan stønaden tidligst utbetales når svangerskapet har vart i 26 uker.

Jeg ville ha tolket det som at man ikke får penger før man har født....

Skrevet

Dette med engangsstødnaden er at de ikke har lov å holde igjen pengene så lenge søknaden er behandlet og svangerskapet har vart i mer enn 26 uker.

Synsing har NAV overhodet ikke lov å drive med av noen som helst grunn, men man skulle tro enkelte ganger at det var private penger de skulle utbetale!!

Og slike søknader som dette med engangsstødnad og foreldrepenger etc det SKAL de gå fortløpende igjennom. Ingenting å vente med i hele tatt slik dom det kan være med pensjoner og andre ting der de faktisk er nødt til å innhente opplysninger fra andre instanser.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg møtt opp personlig på NAV, forlangt åp få snakket med en saksbehandler og true med avisa!

Skrevet

blir liksom litt frustrert. er jo aleine om ungen og ting må jo kjøpes inn. når jeg kommer endra lengre ut i svangerskapet så er dt jo ikke sikkert jeg orker og gå og handle i allebutikker heller.

føler at alle har no prøblemer med nav jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...