Gå til innhold

Bæresele - anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må snart gå til anskaffelse av bæresele, og jeg lurer derfor på hva deres erfaringer er, på "godt og vondt". Vil gjerne ha en som jeg får til en grei pris, er god for barnet og brukervennlig, både for mor og far. Det finnes jo så mye å velge mellom......Lillepia er straks 6 uker gammel.

Dette er sikkert skrevet om før, men jeg gadd ikke lete gjennom gamle innlegg. På forhånd takk for alle svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Patapum, brukt fra 7 mnd.,kun ryggbæring, veldig fornøyd. Jeg vet at Ergo finnes med spedbarnsinnlegg, og den kan du også bruke på magen nå mens babyen er liten, og på ryggen senere. Lurer på om Manduca også har tilsvarende. Disse er formsydde, med spenner - ikke knyting. Veldig greie i bruk.

Skrevet

Jeg har kun prøvd MeiTai (og BB, men den er jo ikke akkurat det store) og er meget fornøyd med den. Den ble brukt fra nyfødt i "froskestilling" og fra ca 3-4 mnd med bena ut til siden. Nå er hun fem mnd og det hele har fungert brillefint fra starten av. Du har også fine variasjonsmuligheter på bindemetoden du velger. Jeg har heller aldri hatt problemer med å få den på alene, selv om jeg trodde jeg måtte øve meg litt.

Når barnet blir enda større kan en bære på rygg og da bære så lenge en orker.

En slik har jeg:

http://www.babyhawk.com/

Skrevet

Jeg har ergo. Er veldig fornøyd med den, og vesla ser ut til å trives bedre og bedre (7mnd nå). Det finnes spedbarnsinnlegg, men det har jeg ikke prøvd.

Jeg hadde veldig lyst på mei tai, men sambo protesterte hehe Han ville ikke bære i den av en eller annen grunn (tror han syns den var "femi"). Ergoen er litt mer sånn ryggsekkaktig av utseende, så det passet bra for fjellmannen min:)

Som sagt så er den veldig god å bære i. Jeg har BB også, men orker ikke bære i den.

Ulempen med ergo er at den er litt dyr. Barnet sitter vendt mot deg som mange kan synes er en ulempe, men jeg liker best å ha henne mot meg.

Jeg har kjøpt den grønne i økologisk bomull. Den er utrolig myk! Den kan se stor og klumpene ut på bilder, men tar liten plass når jeg ruller den sammen. Mye mindre plass enn BB.

Skrevet

Jeg har brukt elastisk sjal fra fødselen av og syns den er kjempe deilig å bruke:) Har akkurat kjøpt en ringslynge som jeg skal prøve nå (hun er 5 mnd) kan få masse hjelp vist du går til www.barnvedhjertet.com:) de har masse erfaring og kan svare på det du lurer på:)

Skrevet

Elastisk sjal! Har både babybjorn og cybex I.go, og de er bare å hive i søpla. Heia sjal!

Skrevet

har en patapum som jeg ikke hade klart meg utan. vi elsker den alle tre, mamma pappa o barn. har bært han sen han var 4 mnd, bærer kun på mage men kan bæras på rygg också når barnet kan sitta selv.

kan bæra i all slags vær, han har det så varmt og lunt intil kroppen min.

kostar runt 500 kr og er vert var enaste krona.

har den med meg overallt, på fly, på bussen, ut i skogen ja overallt.

elsker den!!!

bruker aldrig vogna lengre...

Skrevet

bruker elastisk sjal og er veldig fornøyd med det - både pappaen, mammaen og babyen. Har brukt fra starten av og er nå 6 mnd.

Må jo bytte det ut etterhvert og har da tenkt på å kjøpe noe som ikke er så "langt". Sjalet bør man jo ta på seg et sted det er rent for det er jo så langt.

På en annen side - tar man på seg sjalet før man reiser ut med f.eks. bil, så er det jo ingen sak å putte ungen oppi til og med sovende rett fra bilsetet

Skrevet

Vi brukte elastisk sjal fra junior var nyfødt til han var fem måneder - absolutt å anbefale altså! Barnet kommer tett inntil, det er lett å knyte, og du kan knyte det på forhånd å bare putte babyen nedi :) Har nå manduca, formsydd bæresele - måtte bytte ut sjalet da jeg følte at han var blitt for tung - 8,5kg - synes den er veldig god - men ville ikke ha byttet bort sjalet med den mens småen var under fem måneder:)

Skrevet

Jeg har ergo bæresele og er kjempefornøyd.

Har problemer med rygg og hofte, men med denne så går det helt fint.

Jeg hadde babybjørn bæresele tidligere men måtte slutte å bruke den fordi jeg fikk så vondt i ryggen og hoftene.

Gutten min er 1,5 år og jeg bærer han ofte på ryggen fortsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...