første barn i juli Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 har ikke lyst å gifte meg i den kirken vi nå "hører til" etter vi flyttet, da den er rimelig stygg og den eneste kirken jeg har ett forhold til er den hvor jeg vokste opp, men de krever 6500! er ikke det galskap? vet ikke hva jeg skal gjøre, men må vurdere borgelig vielse... hvor mye betaler dere? kan legge til at kirken jeg ønsker ikke er videre poppulær, så forstår ikke hvorfor de skal ha så mye penger...
mamma&urokråka Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Vi har ikke fått noe pris enda, men broren til samboeren min betalte rundt 900 kr tror jeg.. Syns det hørtes ekstremt ut, ville aldri giddet å bruke penger på det.. At de kan ta så mye penger for det! Ingen som gjør det vel.. Helt utrolig...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Vi betaler ca 2000kr, og det er en veldig populær kirke i tillegg. Så 6500 høres kriminelt ut!
Minimo <3 Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 vi betaler 2500 for vår kirke, men da dekorer de for oss og:D
ChellBell - har født! Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 4500 kr tror jeg vi betaler.. og det inkluderer prest, organist og blomster. (dette er i Danmark)
pandabjørn Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 tror vi måtte ut med rundt 2200,- hvis vi skulle ha gifta oss i en kirke som ikke vi sognet til....heldigvis så slapp vi det er jo galskap å betale 6500,-!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 tuller dere??? Må en betale kirken for å få giftet seg? Enda en grunn til at jeg heller mer mot tinghuset tross i at jeg står i statskirken...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Vi giftet oss ikke i den kirken vi sogner til, i forhold til bostedsadresse, men i den jeg sognet til da jeg vokste opp. Betalte ikke noe.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 er opp til hver enkelt kirke om de vil ta betalt altså... Hm... snålt! Skulle vært gratis overalt, kirken skal være åpen og tilgjengelig for alle uansett tid sies det.
fox`y Skrevet 23. oktober 2008 #11 Skrevet 23. oktober 2008 vi må betale 1000 kr for kirken. sogner ikke til den men jeg og mine barn er døpt der. å mine foreldre giftet seg der så jeg føler tillhørighet til den kirken:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå