Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene hatt en del menssmerter nederst i magen. Det eneste som hjelper er et varmt bad eller å gå rolig.

En venninne fortalte at menssmerter så sent ofte er et dårlig tegn. Og sa jeg burde ringe førden. Jeg har prøvd å finne ut litt mer om dette i dag, men finner ikke noe særlig. Jordmoren min er på ferie og kommer ikke tilbake på 14 dager.

Er det noen her som vet noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring føden og snakke med di:) bedre med en tlf for mye enn en for lite :)

ett bedre svar kan æ desverre ikke gi deg..

Skrevet

Det er jo greit å ta en telefon for å bli beroliget.

Jeg har hatt mye menssmerter frem til uke 20, men har ikke hatt det i det siste (er 28 uker nå) I den tiden jeg hadde mye av det spurte jeg her inne om andre hadde liknende erfaringer, og mange skrev at de hadde det til og fra hele svangerskapet.

Søk her inne på menssmerter så kommer en oversikt over innlegg hvor folk har skrevet om dette. Du vil se at folk fra ulike stadier i svangerskapet har det samme.

Lykke til.

Skrevet

Hei! Kan det være kynnere? Er omtrent like langt som deg og har akkurat begynt å få kynnere. Kjennes på meg ut som menssmerter nederst i magen.(venter nr 5 så vet hvordan kynnere kjennes ut på meg:)

Skrevet

tror ikke det er kynnere for magen blir ikke stram, og det gjør den vel når man har kynnere? også er det vondt hele tiden, fra jeg står opp om morgenen. Roer seg når jeg går bare

Skrevet

samme her. har de siste dagen hatt en god del av det. og jeg er bare 16uker på vei.

hadde det i forrige svangerskap, helt fra starten ( da sammen med blødninger-blødde til uke 12-13, så det var litt utrygt, men ble fulgt godt opp med ultralyd).

hadde det ganks ejevnlig, og slet veldig med kynnere, ble innlagt pga av dem i uke 25,

så i uke 32 fikk jeg masse mensensmerter, og de målte da med sånn ctg (men da hadde jeg fremdeles MASSE kynnere da- uten om det vanlige), og hadde svak aktivitet i livmoren. men snuppa holdt jeg inne til 39fullgåtte uker.

så det jeg skal frem til er at jeg tror man kan ha det uten at det betyr noe, men en lege/jordmor bør/vil nok ta det litt alvorlig. så jeg ville tatt en tlf til føden.

sel gjør jeg ikke det siden jeg bare er 16 uker på vei, da kan de ikke gjøre noe uansett. også skal jeg på ul på onsdag, så tenkte å nevne det da.....

Skrevet

Ps nei, jeg kjenner ikke enda at magen blir stram.

Skrevet

Jeg hadde kraftige menssmerter med nr 1. Var da i uke 22-23. Hadde i tillegg noe brunlig geleaktig utflod. Fikk komme inn til ultralyd og en sjekk om det hadde begynt å åpne seg, men alt var helt ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...